מחקר: פרסומות בסרטוני וידיאו קצרים אפקטיביות יותר

67% מעדיפים לענות על שאלה מכוונת כדי להפוך את הפרסומות לרלוונטיות יותר

מחקר שנערך באחרונה על-ידי חברת AOL האמריקאית מצא כי סרטוני וידיאו קצרים באינטרנט אפקטיביים יותר מאשר סרטונים ארוכים ומשיגים תוצאות טובות יותר עבור המפרסמים.

עוד עלה מהמחקר כי סרטונים קצרים מייצרים 25% יותר מודעות למותג שמופיע בפרסומת, ו-42% יותר כוונה לרכישת המוצר שבפרסומת.

המחקר, שנערך בשיתוף חברת המחקר Qualvue, בחן את השפעת אורך תוכני הווידיאו שבהם צופים גולשים באינטרנט על האפקטיביות של פרסומות מקדימות (פרה-רול) בקטעי וידיאו קצרים מתחת ל-10 דקות, לעומת פרסומות מקדימות ובמהלך הסרטונים (מיד-רול) בקטעי וידיאו ארוכים מעל ל-10 דקות. המחקר התבסס על מדגם מייצג של 800 גולשי אינטרנט בארה"ב.

עוד עלה מהמחקר כי צופים בסרטוני וידיאו ארוכים באינטרנט מסגלים לעצמם התנהגויות דומות של התעלמות מפרסומות בדומה לאלה שמתרחשות בעת צפייה בטלוויזיה. לטענת משתתפי הסקר, פרסומות וידיאו מרובות בסרטים ארוכים מפריעות לצפייה, והן תכופות מדי.

כתוצאה מכך, הצופים התעלמו מהן בדרכים שונות (נטשו את המסך, גלשו לאתרים אחרים במקביל, השתמשו בנייד במקביל ועוד).

ממצאים נוספים מראים כי הגולשים היו מעדיפים שהפרסומות יהיו יותר ממוקדות - 67% מהם היו מעדיפים לענות על שאלה מסוימת כדי להפוך את הפרסומות לאישיות ורלוונטיות יותר. כמו כן, הגולשים היו מעדיפים שיהיה בפרסומות ערך או תועלת עבורם כמו קופונים, תחרויות וכדומה.

אתר פליקס מוביל בסרטונים קצרים

מה זה אומר על השוק הישראלי? ניתן להסיק כי התנהגות הגולשים דומה, ולכן האפקטיביות של הפרסום בקטעי וידיאו קצרים דומה.

באשר לאתרים עצמם, לפי נתוני ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט לחודש ינואר על הצפייה בווידיאו באתרים הנמדדים, ניתן לראות כי אתר פליקס מבית תפוז מוביל במספר הצפיות בקטעי וידיאו קצרים עם 7.3 מיליון צפיות, כשאחריו נמצא אתר וואלה עם כ-6 מיליון צפיות.

במונחי מספר גולשים, ניתן לראות כי וואלה מוביל עם 490 אלף גולשים בפועל, ולאחריו אתר מאקו עם 433 אלף גולשים בפועל.

צפייה באתרים ישראלים
 צפייה באתרים ישראלים

צרו איתנו קשר *5988