שפיר: "אורי אריאל כופף השוק כדי ליישב אלפים בשטחים"

כך כתבה היום חברת הכנסת בסטטוס בפרופיל הפייסבוק שלה ■ "האמת? נמאס לי לשמוע שכל מי שרוצה לחיות 'בין חדרה לגדרה' הוא מפונק ואגואיסט והוזה", כתבה שפיר

"האמת? נמאס לי לשמוע שכל מי שרוצה לחיות 'בין חדרה לגדרה' הוא מפונק ואגואיסט והוזה", כך כתבה היום (ג') חברת הכנסת, סתיו שפיר, בסטטוס בפרופיל הפייסבוק שלה.

"שר השיכון החדש יכול להתחיל את הקדנציה שלו בדרך אחרת, אם רק ימנע מהשקפת העולם המיושנת שטוענת שהכל תלוי בשוק, וככה זה, משמיים: החזקים חזקים, החלשים חלשים, ואימרו אמן", כתבה שפיר.

חברת הכנסת כתבה הדברים בתגובה לדבריו של שר השיכון, אורי אריאל, שאמר היום בהופעה ראשונה במסגרת תפקידו כי "מאחר ואין לנו עדיין תקציב וחוק הסדרים סגור, הדברים יתחילו לרוץ רק בעוד 5-6 חודשים, כלומר 2013 אבודה. אני מאמין שנוכל להביא בשנת 2014 להורדה מסוימת במחירי הדירות".

שפיר התייחסה לציטוט של אריאל, לפיו התבטא כי "מי שאין לו כסף לא יכול גם לבקש לגור במרכז וגם ליילל כמה כסף אין לו".

"חייבים להתעקש על האמת: המחירים, גודל הדירות,... תנאי השכירות - כל אלה הם בסך הכל עניין של רצון פוליטי", אמרה שפיר. "אם באנגליה, ארצות-הברית והולנד יודעים כבר שנים ליצור דיור נאות במחיר הגון גם באיזורי ביקוש, גם בערים הגדולות, גם בקירבה למרכזי תעסוקה (בלונדון מקדישים כשליש מהדירות בפרויקטים חדשים במרכז לדיור בר-השגה, במנהטן קיימת עדיין שכירות מוגנת) אין כל סיבה לא לעשות את זה גם אצלנו. זה יכול להיות גם רווחי וגם חברתי; צריך רק לרצות".

שפיר הוסיפה: "לדעתי, אפשר לקחת דוגמה קודם כל מהשר אריאל עצמו. אדם שגילה במהלך השנים יצירתיות, חריצות והתלהבות אין-קץ להתערב בשוק הדיור ולכופף אותו לצרכיו כשיישב בהצלחה מאות אלפי יהודים מעבר לקו הירוק. אז, משום מה, הגישה שלו הייתה הרבה פחות מתנשאת ומזלזלת. אבל עכשיו, פתאום, הוא רוצה לשלוח את הלא-עשירים, את המשפחות הצעירות, את המוחלשים, לפריפריה - כמה שיותר רחוק מהעין - וליצור שם כיסי עוני מבודדים. בחזונו, ישראל היא מדינה שיש בה ערים לעשירים וערים לכל היתר".

"השר אריאל אולי כבר רגיל להפרדה, אבל אני חושבת שרוב אזרחי ישראל דווקא אוהבים לחיות עם אנשים ששונים מהם, ומבינים שרק ככה אפשר לבנות פה חברה בריאה וחזקה", סיכמה.