המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים לאחר שהמשקיעים התלהבו מהודעת ועדת השוק הפתוח של ה'פד', לפיה רכישות האג"ח יימשכו עד ששיעור האבטלה יירד לרמה של 6.5%. נראה כי משבר הפקדונות בקפריסין קרוב לסיום, לאחר שהפרלמנט המקומי דחה אמש את התוכנית למיסוי פקדונות הבנקים, במהלך שאמור היה להבטיח למדינה סיוע חיצוני ממדינות אירופה. בתוך כך, הרגיע הלילה הבנק המרכזי האירופי את הרוחות כשהבהיר כי יתמוך פיננסית בממשלה הקפריסאית.

כאמור, הפרלמנט דחה אתמול את הצעת הממשלה להטיל מס על פקדונות הבנקים, כתנאי לסיוע בהיקף של 10 מיליארד אירו במסגרת תוכנית החילוץ שמיועדת לקפריסין, לה היא מייחלת. בתוך כך, שר האוצר הקפריסאי הציע את התפטרותו, והבנק המרכזי האירופאי מסר כי יזרים למדינה כסף בכל אופן. (לסיפור המלא)

פאניקה בגלל קפריסין: שרי האוצר וה"טרויקה" מתכנסים

הבנק המרכזי של ארה"ב ימשיך לרכוש אג"ח בקצב של כ-85 מיליארד דולר מדי חודש וישמור על מדיניות ריבית אפסית עד לשיפור מהותי בכלכלה ועד ששיעור האבטלה יירד לרמה של 6.5%, כך הודיעה ועדת השוק הפתוח בתום פגישת חודש מארס שהחלה אתמול. למעשה, אין חדש תחת השמש וזה בדיוק מה שהמשקיעים חיכו לשמוע. (לסיפור המלא)

צניחה במניית MTS

פרוטליקס המשיכה לרכז עניין לאחר שרשויות הבריאות בברזיל אישרו את התרופה שלה ושל פייזר לטיפול במחלת הגושה, אלליזו. אופנהיימר מעניקה למניית פרוטליקס בעקבות כך מחיר יעד של 7 דולר. (לסיפור המלא)

ביוליין הודיעה היום כי תוצאות ניתוח הביניים של הניסוי הקליני שלב II/III עבור BL-1020, התרופה של החברה לטיפול בסכיזופרניה הניתנת בבליעה, מצביעות על כך שהניסוי אינו עומד ביעד המרכזי אשר הוגדר מראש של שיפור התפקוד הקוגניטיבי של הנבדקים. (לסיפור המלא)

אחרי זינוק של 169% במניית MTS‏ בשנה האחרונה, אתמול צנחה המניה ב-36%, במחזור גבוה פי 8 מהממוצע. ‏MTS‏ (מר טלמנג'מנט) מפתחת פתרונות תוכנה לניהול הוצאות בתחום הטלקום (‏TEM‏) ולמערכות תמיכה ללקוחות (‏BSS‏), עבור ספקיות תקשורת. החברה מרעננה נסחרת כעת בשווי שוק של 14 מיליון דולר ברשימה המשנית של הנאסד"ק.‏ (לסיפור המלא)

טבע הודיעה היום יחד עם חברת Lundbeck A/S כי מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפול-סמיות ומבוקר של Azilect (טבליות rasagiline) השיג את היעד העיקרי שלו. המחקר, הידוע בשם ANDANTE, בחן את היעילות והסבילות של מתן Azilect בנוסף לטיפול בדופמין אגוניסט בהשוואה לטיפול בדופמין אגוניסט עם מתן פלצבו (דמה). בעוד שהיעילות של Azilect כטיפול משולב עם התכשיר levodopa הודגמה כבר במחקרים קודמים (והובילה להרחבת ההתוויה של מתן משולב עם levodopa), היעילות של טיפול משולב עם דופמין אגוניסט טרם נבדקה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]