שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.1% ל-3.676 שקלים

האירו נקבע ללא שינוי ברמה של 4.752 שקלים ■ בעולם נסחר האירו סביב 1.29 דולרים לאירו

יום המסחר בשוק המט"ח מתנהל במגמה מעורבת. הדולר היציג נחלש קלות לרמה של 3.676 שקלים ומנגד האירו נקבע ביציבות ברמה של 4.752 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.29 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל כותבים היום: "הסערה סביב המשבר הקפריסאי שככה מעט, אבל באופן זמני בלבד, ועליות השערים חזרו לשווקים, וזאת הודות לנתונים טובים שפורסמו הלילה בסין ובעקבות ישיבת הריבית אמש של הבנק הפדראלי, שימשיך על פי הודעתו בהרחבה הכמותית כמתוכנן".

"ביפן נמשכו הלילה עליות השערים הסוחפות באחרונה את הבורסה המקומית. מדד ניקיי העפיל לשיא של 4 וחצי שנים, וזאת על רקע תוכנית התמריצים הנרחבת שמתכוונת הממשלה לבצע וההרחבה הכמותית שאמור הבנק המרכזי להוציא לפועל. בחודשים האחרונים השוק היפני למעשה "סוגר פערים" מהשוק האמריקני, וזאת לאחר שבשנתיים האחרונות הבורסה המקומית דשדשה על רקע השפל הכלכלי במדינה. כעת, לאחר שהממשלה אימצה מדיניות דומה לזו של הבנק הפדראלי, אנו עדים לבום אדיר".

בארה"ב הודיע אמש הפדרל ריזרב שימשיך להזרים כמתוכנן 85 מיליארד דולר בחודש באמצעות רכישת אגרות חוב - מה שדחף את השווקים לשיאים חדשים בשבועות האחרונים - ואולם יושב הראש ברנננקי רמז בדבריו כי המשך השיפור בשוק התעסוקה, כפי שראינו בחודשים האחרונים, יביאו לצמצום בהרחבה הכמותית. "עצם האפשרות לסיום ההרחבה הכמותית, ואולי עוד השנה, עשויה למתן במידה מסוימת את המשך הראלי שאנו רואים בשווקים. כעת, כל נתון חיובי בשוק התעסוקה האמריקאי עשוי להגביר את החשש מפני סיום התמיכה של הפד בשוק", מציינים ב-FXCM.

לגבי המסחר בדולר-שקל ואירו-שקל מעריכים ב-FXCM כי "ההסלמה במשבר החוב בגוש האירו עשויה להצניח את האירו-שקל בחודשים הקרובים לעבר 4.6" הדולר-שקל ממשיך לנוע על פי התנודות בסנטימנט הסיכון העולמיים, אם כי הצמד עדיין כלוא בתוך טווח מחיר בין 3.66 ל-3.7 וכל עוד לא נפרץ הטווח קשה לקבוע מה יהיה המהלך הבא של הצמד. כאמור, עלייה מעל 3.70 עשויה לחדש את המומנטום כלפי מעלה שראינו לא מכבר, ולהוביל את הדולר-שקל לעבר השיא האחרון ב-3.74. מנגד, ירידה מתחת ל-3.66 שקלים לדולר תאיץ את הירידה לעבר רמות שפל חדשות".