לכתבה הקודמתהחיים באלפיון העליון: כל מה שצריך לדעת על מטוס פרטי לכתבה הבאהסאקי ב-8,000 שקל ולובסטר ב-500 שקל: מסעדות היוקרה בתפוסה מלאה

נושאים הקשורים לכתבה

שיפור ביצועים: 5 כללים שיהפכו אתכם ליעילים יותר בעבודה

לוח זמנים קבוע, משימות אוטומטיות, ובעיקר - להתגבר על הנטייה לדחיינות, הם הבסיסיים שבכללים שיהפכו את זמננו היקר ליעיל יותר

02/04/2013, 00:57
שירות גלובס
לוקחים את הזמן שעון / צלם: רויטרס
לוקחים את הזמן שעון / צלם: רויטרס

אין ספק ששעה נוספת ביממה, היתה הופכת רבים מאיתנו למרוצים ואולי אפילו רגועים יותר. מגוון הסחות הדעת, הלחצים השונים שרק גוברים בעבודה, הפכו את המרוץ נגד השעון לאתגר מקצועי בפני עצמו. אפילו הטכנולוגיה שכבר הפכה את הכל לנגיש וזמין מאי פעם, עלולה להעצים את האתגרים. הבלוגר אריק בייקר, בעל הבלוג "Barking Up The Wrong Tree", שטוריו מפורסמים במגוון אתרי חדשות בהם גם ה"ניו יורק טיימס", מציע למנהלים בכל הדרגים, כמה כללים יעילים לניהול זמן:

1. לדאוג ללוח זמנים יומי קבוע

בייקר מציע לפתוח את היום, כל יום, בתכנון - מה יהפוך את יום העבודה הזה למוצלח יותר.

2. לעשות דברים באופן אוטומטי

לכולנו יש מאגר של אמצעים למשמעת עצמית, אולם אם נצמצם את מערך קבלת ההחלטת הקטנות, ופשוט נעשה מבלי להשקיע מחשבה מוקדמת בביצוע, נחסוך זמן יקר.

3. להכין רשימות

זה אולי נשמע כמו מובן מאליו, וכולם טוענים שהם מכינים רשימות, אולם בסופו של דבר לא כולם עושים זאת.

4. לא לדחות ולהתגבר על הדחיינות

חלק גדול מהנטיה לדחות משימות, מסביר בייקר, הוא החשש מהן. עוד לפני שיצאנו לדרך, המשימה נראית קשה ומכבידה. אלא שבדיוק עם מצב זה עלינו להתמודד. כך למשל, אם נפרק את המשימה לשורת משימות קטנות יותר, אפילו כאלו הדורשות מאיתנו דקה אחת של מאמץ, נוכל לגלות שבעצם השד אינו נורא כל כך. עצם ההתקדמות תעניק לנו מוטבציה רבה להמשיך. אז נכון שדרוש מאמץ רב להתחיל בכלל, אולם הכנת רשימה הכוללת את אותם יעדים קטנים, מסביר בייקר, יכולה להיות התחלה טובה, כזו שכבר תכניס אותנו לעניינים.

5. להירגע

כאן מציע בייקר את מה שנראה לנו כמובן מאליו גם אם לא פשוט. הסוד להשתחרר מהלחץ, הוא בשליטה שלנו במצב, וזה כמובן מדעי. לפיכך הוא ממליץ לעשות כמה שיותר דברים שיעצימו את תחושת השליטה, לדוגמה - להבין בצורה הטובה ביותר מה המטרה, ומה בעצם מצופה מאיתנו להשיג. גם כאן, המלצה זו נכונה לכל דרגי הניהול, מהזוטר ועד הבכיר. כמובן שקיימות לא מעט פעולות אותן אנו עושים בעתות לחץ, והן אינן יעילות בעליל.

כך למשל, ארגון הפסיכולוגים האמריקאי (APA), גילה, כי 16% בלבד מהאנשים שאכלו בכדי להירגע ולהפחית לחץ, דיווחו כי הדבר באמת עזר להם. עם זאת, יש כמה פעולות מסיחות דעת שכן עשויות לסייע. כאן ניתן לציין פעילות ספורטיבית אקטיבית או רגועה יותר כמו יוגה ומדיטציה, פעילות קהילתית ודתית, קריאה, האזנה למוזיקה, עיסוי, וכמובן -בילוי עם המשפחה והחברים.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 
גלריה