נתונים קשים: 37 ניצולי שואה מתים מדי יום בישראל

הקרן לרווחת ניצולי השואה מציגה נתונים קשים על מצבם ועל הטיפול הבעייתי של הרשויות ■ 192 אלף ניצולים חיים היום בישראל, כשגילם הממוצע הוא 84 ■ היו"ר דיכטר: "המשימה שלנו היא להחזיר את הכבוד לאלה שחיים"

הקרן לרווחת ניצולי השואה עורכת מסיבת עיתונאים בתל-אביב שבמהלכה היא מציגה נתונים על מצב הניצולים בשנת 2012, בהשוואה לשנים קודמות.

"למעלה מ-13 אלף ניצולי שואה הולכים לעולמם מדי שנה, המשימה שלנו היא להחזיר את הכבוד לאלה שעדיין חיים", אמר דיכטר, יושב ראש הקרן הנכנס. "מדי יום הולכים לעולמם 37 ניצולים ביום".

על-פי הנתונים, 192 אלך ניצולים חיים היום בישראל. על-פי הנתונים, יש עלייה של 7% בשנת 2012 בניצולים שפנו לעזרה סיעודית לעומת שנת 2011. על-פי סקר שהוצג, 67% מניצולי השואה לא מרוצים מטיפול הממשלה בהם. "חייבים להתגייס כדי למצוא פתרון למצב", אמרה בתיה רפפורט, ניצולת שואה שהשתתפה במסיבת העיתונאים.

הנתונים מעידים על עלייה מדאיגה במספרם של הניצולים הזקוקים לעזרה סיעודית ומנגד, הסיוע המועט שלו הם זוכים מהרשויות. היו"ר הנכנס של הקרן השר לשעבר אבי דיכטר פתח את מסיבת העיתונאים יחד יעם היושב ראש היוצא ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) ומנכ"ל הקרן. השלושה הציגו את הטיפול הבעייתי של המדינה בניצולי השואה ואת הסיוע הלא מספק אותו הם מקבלים. בין היתר, הם גם קראו לממשלה לפעול בדחיפות כדי לשפר את המצב.

במקביל, מסקר מכון "דחף" שנערך עבור ערוץ הכנסת לקראת יום השואה תשע"ג, עולה כי 65% מהציבור סבור כי אין סכנה של שואה נוספת לעם היהודי, זאת לעומת 60% מהציבור בשנה שעברה. עוד עולה מהסקר שערכה הד"ר מינה צמח, כי 75% מהציבור מאמין שהימצאותו של נשק גרעיני בידי אירן יכול להוות איום קיומי על ישראל, זאת לעומת 21% מהציבור שסבור ההיפך.