המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים בסיומו של מסחר תנודתי, כאשר הודעת הבנק היפני על הכפלת היקף רכישות האג"ח במסגרת ההרחבה הכמותית שלו דחפה את המדדים המרכזיים למגמה ירוקה בסיום. ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ננעלו בסיום בעליה של כ-0.4%, בעוד הנאסד"ק עלה בכ-0.2%.

באירופה, פרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטת הריבית היום כאשר יו"ר ה-ECB דרגי איכזב את המשקיעים בנאומו, ואילו בארה"ב התפרסמו התביעות השבועיות לדמי אבטלה שזינקו במפתיע, בעוד יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי נשא היום דברים באשר לידע הכלכלי של אזרחי ארה"ב.

"המשקיעים צריכים לדבוק במניות, למעשה, צריך לקנות יותר", כך סבור דניאל מוריס, אסטרטג השקעות ב-JP מורגן. "השוק מתומחר בחסר, מתחת למחירים הממוצעים - והנתונים הבסיסיים טובים מאד".

המשקיעים בארה"ב הגיבו היום להודעת הבנק המרכזי ביפן, שסיפק את הסחורה כשהודיעה על הרחבת תוכנית רכישת הנכסים שלו, במסגרת החלטת הריבית שפורסמה היום. נציין כי זוהי החלטת הריבית הראשונה של נגיד הבנק החדש, אשר הצהיר כי הוא מחויב ליעד אינפלציה של 2%.

הבנק המרכזי היפני ציין כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו פי 2 ל-50 טריליון ין יפני בשנה (כ-530 מיליארד דולר). עוד ציין הבנק כי הוא ירכוש אג"ח בקשת רחבה של מח"מ, ולא ייצמד להחלטה קודמת לרכוש אג"ח עד מח"מ של 3 שנים. (לסיפור המלא)

מאוכזבים מדרגי, מחכים לברננקי

באירופה, הנגיד מריו דרגי הותיר היום את הריבית על 0.75% , בהתאם לצפי הכלכלנים. דרגי איכזב את המשקיעים כשלא חשף "תוכנית ב'" לבעיות החדשות שניצתו באחרונה באירופה, ובראשן המשבר הפיננסי בקפריסין. אנליסטים וכלכלנים מסכימים, כי הלחץ על יו"ר ה-ECB, רק הולך וגובר. גם בבריטניה נותרה הריבית כצפוי ברמה של 0.5%, בעוד הבנק המרכזי אישרר את תוכנית רכישות האג"ח בהיקף של 375 מיליארד ליש"ט.

"אנחנו בוחנים את המידע כל הזמן, ומוכנים לפעול", אמר ורמז למעשה לתוכנית ה-OMT - במסגרתה הצהיר כי הבנק המרכזי ירכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה, ללא הגבלה. "בזכות התוכנית הזו, כלכלת אירופה נשמרה יציבה", ציין.

בארה"ב נתוני התעסוקה שהתפרסמו ב-15:30 (שעוננו) עמדו במוקד. נרשם זינוק לרמה של 385 אלף, עלייה של 28 אלף, כאשר אנליסטים צפו מנגד ירידה ל-352 אלף תביעות שבועיות, לעומת נתון של 357 אלף תביעות בשבוע החולף. זאת, לקראת דוח התעסוקה לחודש מארס, אשר יפורסם מחר - וצפוי להצביע על 197 אלף משרות חדשות, בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר על רמה של 7.7%.

ב-17:30 נאם יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, באוניברסיטת דייטון והעיד על הצורך בחינוך פיננסי לאזרחי המדינה.

אין סמארטפון לפייסבוק, חוזה של 6.5 מיליון ד' לאלוט

פייסבוק עלתה לאחר שהכריזה במסיבת עיתונאים שלה על מסך נעילה לאנדרואיד, שמתחבר ישירות לעדכונים מפייסבוק ומציג תמונות והודעות של החברים ברשת החברתית מבלי הצורך להיכנס לאפליקציה של פייסבוק. "אנחנו לא רוצים לבנות סמארטפון או מערכת הפעלה", הבהיר המנכ"ל מארק צוקרברג במהלך המסע"ת.

אפל עמדה במוקד לאור דיווחים ביממה האחרונה דווח כי החברה מתכוונת להכריז על מכשירי אייפון חדשים עוד ברבעון הנוכחי. (לסיפור המלא)

כלכלני בנק אוף אמריקה הורידו את דירוג המלצתם למניית מיקרוסופט ל"נייטרלי".

חברת אלוט תקשורת הודיעה היום על חתימת עסקת המשך בהיקף של 6.5 מיליון דולר עם מפעיל סלולרי בדרג Tier-1 מאזור אירופה-אפריקה-המזרח התיכון (EMEA), לאספקת פתרונות ניתוב חכם ושירותי ערך מוסף. הזמנה זו מהווה הרחבה של פתרון Allot Service Gateway המיושם כבר בידי המפעיל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]