אלפא פלטינום משיקה סדרת קרנות נאמנות "אקסטרים"

אלפא פלטינום קרנות נאמנות משיקה סדרת קרנות "אקסטרים" חדשה, שתכלול ארבע קרנות ממונפות על מדדים מרכזיים בישראל ובחו"ל: ת"א 25 לונג ושורט, דולר-שקל וה-S&P 500

אלפא פלטינום קרנות נאמנות משיקה סדרת קרנות "אקסטרים" חדשה, שתכלול ארבע קרנות ממונפות על מדדים מרכזיים בישראל ובחו"ל: ת"א 25 לונג ושורט, דולר-שקל וה-S&P 500.

קרנות האקסטרים מהוות קטגוריה חדשה בשוק הקרנות. המעבר למסחר אלקטרוני הביא לכניסתם לשוק של משקיעים נוספים המכירים את שוק ההון ומעוניינים באמצעות מכשירים פיננסיים מתוחכמים להרוויח מתנודות חדות בשוק. הקרנות יציעו מינוף בלונג של פי 3 ובשורט של פי 2 על המדדים העיקריים. כלי מסוג זה, עשוי לאפשר למשקיעים לבצע הגנות ואף לנסות להרוויח גם בשוק יורד.

יצוין, כי לראשונה בישראל מנפיקה חברת קרנות נאמנות סדרה שלמה של קרנות אקסטרים ממונפות על מגוון מדדים והחברה אף צפויה להרחיב את הסדרה בהמשך. עוד יצוין כי אלפא פלטינום היא החברה היחידה שהשיקה קרן בשורט, המאפשרת להרוויח גם בשווקים יורדים.

קרנות האקסטרים ינוהלו בצורה פסיבית, כמו קרנות מחקות ותעודות סל, אולם בזכות המינוף יאפשרו ללקוחות להשקיע סכומים קטנים ולמנף את ההשקעה לרווחים גדולים יותר.

בסדרה החדשה לא תגבה אלפא פלטינום דמי ניהול על הקרנות, אלא רק שיעור הוספה בגובה של 0.4%. המשמעות הינה עלות נמוכה משמעותית מאשר בכל אמצעי מינוף אחר הקיים בשוק, כגון תעודות סל או אופציות.

בחברה מייעדים את הקרנות החדשות למגוון רחב של משקיעים, ובהם לקוחות פרטיים, שחקני אופציות ושחקני בורסה נוספים.

יוסי הרשטיק, מנכ"ל אלפא פלטינום קרנות נאמנות, אמר בהמשך כי "אלפא פלטינום ממשיכה לבסס את אסטרטגיית הצמיחה שלה על חדשנות ומוצרים מקוריים, שכל משקיע יוכל למצוא בהן מענה לצרכים האישיים שלו. רק לאחרונה השקנו סדרת קרנות נאמנות במשקל שווה (EW) על המדדים המובילים, ובסדרת האקסטרים אנו נספק כלים לאותם משקיעים שרוצים למנף את הידע שלהם לפוטנציאל רווח גבוה".

אלפא פלטינום קרנות נאמנות מנהלת כיום כ- 2.1 מיליארד שקל באמצעות 21 קרנות נאמנות מגוונות בכל אפיקי ההשקעה, בארץ ובחו"ל.