נעילה חיובית בבורסה; פרולור טיפסה 8.8%, ישראמקו ירדה

חברת החשמל דיווחה כי אירעה תקלה זמנית באספקת הגז מ"תמר" ■ פרולור נמכרת לאופקו בכ-480 מיליון דולר ■ מלאנוקס תדווח היום לאחר סיום המסחר בוול סטריט ■ מנכ"ל מזרחי טפחות אלי יונס פורש מתפקידו

יום המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ד') בעליות שערים, המשך ישיר לסיום המסחר אתמול. נזכיר כי מחר פוקעות אופציות המעו"ף לחודש אפריל כך שיום המסחר עשוי להיות מושפע מכך בהמשך. מניות "תמר" ריכזו עניין לאחר תקלה זמנית באספקת הגז. גם מניית מזרחי-טפחות עמדה במוקד לאחר שהמנכ"ל אלי יונס הודיע על פרישה מתפקידו. מחזור המסחר הסתכם בכ-884 מיליון שקל.

"מה שאתם רואים זה לא קיצוצים. מה שאתם רואים זה לא רק גזירות ומיסים, ולא רק העברה של תקציבים מהבטחון לדיור, או מהישיבות לרווחה", אמר אתמול שר האוצר יאיר לפיד בנאום בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. "מה שאתם רואים - וככל שיעבור הזמן זה יהיה ברור יותר ויותר - היא דרך". לפיד הוסיף כי מדובר ב"דרך נחושה, ברורה, שיש לה כיוון אחד ושיש לה מטרה אחת: לשים במרכז הכלכלה הישראלית את האדם העובד". לפיד סיפר כאשר נכנס למפגש הראשון במשרד, דיבר על רעיון אחד, האדם העובד. (לסיפור המלא)

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') כאמור בעליות, כאשר המשקיעים הגיבו לנתונים מעורבים באירופה וארה"ב וכן לשטף דוחות כספיים, במרכזם הדוח של ענקית הטכנולוגיה אפל. לדקות אחדות באזור השעה 20:20 נפלו לפתע המדדים, לאור דיווח שקרי בסוכנות AP אודות פיצוץ בבית הלבן בוושינגטון. AP מסרו כי חשבון הטוויטר שלהם נפרץ. בציוץ המקורי של AP דווח: "שני פיצוצים בבית הלבן וברק אובמה נפצע".

ענקית הטכנולוגיה אפל דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על דוחותיה לרבעון הפיסקלי השני שלה לשנת 2013. החברה הכתה את התחזיות בשורת ההכנסות, והודיעה כי היא מעלה את הדיבידנד הרבעוני ב-15%. אפל דיווחה כי ההכנסות ברבעון הגיעו ל-43.6 מיליארד דולר, מעל הצפי בוול סטריט שעמד על 42.4 מיליארד דולר. זאת, לעומת 39.2 מיליארד דולר אשתקד. גם בשורת הרווח החברה עומדת בתחזיות, ואף מעט מעל, עם 10.09 דולר למניה. עם זאת, עדיין מדובר בירידה בשורת הרווח, לראשונה מאז 2003.

מלאנוקס תדווח הלילה; פרולור נרכשת

מנייות שותפות "תמר" ירדו בפתאומיות ובחדות במהלך המסחר לאחר לאחר שחברת החשמל הודיעה על ירידת לחץ זמנית באספקת הגז מהמאגר. "אירעה תקלה תפעולית באסדת 'תמר' שהובילה להפסקת אספקת הגז מהאסדה", נמסר בהודעה שהוציאה חברה החשמל לתקשורת. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים . (לסיפור המלא)

אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות ב-9 השנים האחרונות, הודיע היום לדירקטוריון כי הוא החליט לסיים את תפקידו. יונס ציין, כי החליט להודיע על כך כבר כעת, קרוב לשנה לפני תום תקופת חוזה ההעסקה שלו, על מנת לאפשר לדירקטוריון לקיים תהליך מסודר ומעמיק של איתור ומינוי מנכ"ל חדש, שלא תחת לחץ לוחות זמנים. "כהונתי כמנכ"ל מזרחי-טפחות היא התקופה הארוכה ביותר שבה שימשתי, אי פעם, בתפקיד ניהולי כלשהו במגזר הציבורי והעסקי", אמר יונס.

חברת מלאנוקס תדווח היום לאחר סיום המסחר בוול סטריט. הבוקר המניה מתקדמת בעזרת רוח גבית מוול סטריט (פער ארביטראז' של כ-3.5%).

אופקו הלת' (סימול: OPK) רוכשת את חברת פרולור ביוטק בעסקת מניות כוללת תמורת מניות של אופקו. מחיר העסקה, בעלת ערך פוטנציאלי כולל של 480 מיליון דולר לערך או 7 דולר למניית פרולור, מהווה פרמיה של כ-20% על מחיר הסגירה של פרולור אתמול בוול סטריט. (לסיפור המלא)

בנק סיטי ממליץ לקנות את מניות רמי לוי במחיר יעד של 185 שקל למניה. מדובר במחיר יעד גבוה בכ-28% ממחיר היעד הקודם שסיפקו בסיטי למניית רמי לוי בסקירה הקודמת, וגבוה ב-14% ממחיר הבסיס של המניה בבורסה בת"א היום.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה לאספקת מערכת למדינה באפריקה, בהיקף של כ-40 מיליון דולר. המערכת, המשמשת לניתוח מידע מודיעיני והגנת סייבר, תסופק בתוך שנתיים.

רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS חוזר על המלצת קנייה למניית החברה לישראל , ומעריך כי השוק מתמחר יתר על המידה הזרמות אפשריות לצים ומתעלם מההתקדמות והערך הגלום ב-IC Power ו-Qoros מה שיוצר דיסקאונט מוגזם של כ-50% לשווי הנכסי. הוא מציב מחיר יעד של 3,926 שקל למניה. בנוסף, מעריך בירון כי מניית כיל , המהווה קרוב ל-80% מהשווי של החברה, מתומחרת בחסר.

יצחק תשובה הצליח למחוק את מניית דלק ישראל מהמסחר, לאחר שהצעת הרכש של דלק פטרוליום שבשליטת קבוצת דלק של תשובה התקבלה.