עו"ד איתן ארז, שאיים על בנק לאומי במשיכת פיקדונות בעשרות מיליוני שקלים אם לא יחזור בו ממחיקת החובות לנוחי דנקנר, טוען היום (ה') כי הבנק התקפל מחשש למשיכה המונית של פיקדונות הציבור. ארז התארח בתוכנית "יום הדין" בגלובס TV.

"זה מהלך נכון", אומר ארז על הנסיגה של בנק לאומי מהסדר החוב עם דנקנר. "זה מהלך נכון, כי הבנק פשוט הבין שהזעם הציבורי על המחיקה הבלתי מוצדקת הזאת הוא זעם שעלול לגרום לבנק נזק הרבה יותר גדול מ-150 מיליון שקל. הבנק הבין שעלולה להיות משיכת פיקדונות מאסיבית.

"כך, לדוגמה, אם רק 10,000 בתי-אב היו מושכים כל אחד רק חצי מיליון שקל, אז זו משיכה של 5 מיליארד שקל. עכשיו אם אתה עושה חשבון על פערי ריבית בין מה שהבנק נותן בפק"ם לבין מה שהבנק גובה מלקוחותיו, בוא נגיד שפער הריבית הוא 8%, אז 8% על 5 מיליארד שקל זה 400 מיליון שקל".

- בנק לא צריך לעמוד מול לחצי הציבור? בנק לא צריך לעשות את הדבר הנכון מבחינה כלכלית?

"הדבר הנכון מבחינה כלכלית הוא למחוק חובות רק לאחר הליך משפטי שקוף, דהיינו בקשת פירוק, פשיטת-רגל, הקפאת הליכים - לא למחוק חובות כי מישהו חבר של מישהו או כי מישהי שותה עם מישהו קפה ב'סיטארה'". העקיצה של ארז מופנית כמובן למנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח, וזאת בשל קשריה עם נוחי דנקנר.

בהמשך הוסיף ארז כי להערכתו פרשת לאומי-דנקנר הייתה מפנה בכל הקשור ליחסים שבין הבנקים לטייקונים: "יש פה מיליה של 15-20 משפחות של טייקונים, שהם חברים אחד של השני, מתחתנים אפילו אחד עם השני, אחד מלווה לשני, השלישי עובד אצל השני, והרביעי מוחל לראשון חזרה על החוב. לציבור נמאס".

*** צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף