"מדדי וול סטריט ימשיכו לעלות בשנתיים-שלוש הבאות"

בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות: "ברננקי ימשיך בטווח הקרוב לדרבן את הכלכלה. גם הסגנית שלו בפד מחזקת אותו והיא תומכת בדעה שלו"

המדדים בוול סטריט ממשיכים לעלות כמעט ללא הפסקה, ואתמול טיפס מדד ה-S&P 500 לשיא חדש ומדד הנאסד"ק העפיל, שוב, לשיא של 12 שנה. האם צריך להתחיל לחשוש מבועה או מתיקון משמעותי למטה?

בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "יהיו מספר תיקונים אבל השוק עושה עכשיו מהלך למעלה במשך 2-3 שנים לפחות. התשואות הנמוכות באג"ח למעשה אומרות שאין אלטרנטיבה שם, אין לפנסיונרים שום אפשרות לחיות מתשואות כאלה".

"כך שיש כיום גם מגמה ברורה של חזרה להשקעה בנדל"ן. הכסף הגדול יעבור לדעתי לשוק המניות. אני מקווה שזה יהיה איטי וארוך טווח. יש הרבה חברות שראו את הפוטנציאל ומעלות את הדיבידנד. אפשר היום להגיע לדיבידנד של 3%-4% לשנה בחברות שמעלות את התשלום כל שנה רק צריך למצוא את החברות הטובות. כך שבתוך כמה שנים אפשר לקבל 7%-9% על ההשקעה הראשונית".

עוד אומר מוזס כי "עדיין יש פחד אבל עם האוכל בא התאבון. והכסף ימשיך לעבור למניות. יהיו כמובן תיקונים בדרך".

"אלוהים יברך את ברננקי"

לגבי הודעת הפדרל ריזרב הערב על המדיניות המוניטארית בשבועות הקרובים אומר מוזס כי "ברננקי לא יפסיק את זה בקרוב. הוא יעמוד במילה שלו. בניגוד למה שקורה באירופה, שם המצב ממש גרוע בגלל פעילות פיננסית גרועה, בארה"ב צריכים להודות לברננקי שהיה לו האומץ לעשות את מה שעשה והוא ממשיך לפעול נכון".

"ברננקי רוצה להמשיך בכך כל עוד האינפלציה לא מרימה ראש וכל עוד האבטלה מעל 6.5% כך שהוא ימשיך בטווח הקרוב לדרבן את הכלכלה. גם הסגנית שלו בפד מחזקת אותו והיא בדעה שלו".

- ומה לגבי המתכות היקרות?

"הם התרסקו באחרונה בעיקר כי רואים שהכלכלה מתפקדת. הזהב תיקן את עצמו פחות או יותר למחיר הגיוני והוא לא מהווה יותר אופציה. כך שכיום האופציות הטובות היום זה מניות או שוק הדיור, ואלה תהליכים ארוכי טווח".

- אז אתה צופה שהמדדים ימשיכו לעלות עד סוף השנה?

"אני צופה שהמדדים יעלו בשנתיים-שלוש הקרובות. יהיו תיקונים בדרך אבל ברננקי ימשיך לתמוך בכלכלה ולכן גם בשוק המניות שימשיך להתקדם. המשקיעים והאזרחים בארה"ב ובכל העולם צריכים להודות לברננקי ולהגיד: שאלוהים יברך את ברננקי".