קיצוצים? ראשי הוועדות בכנסת מבקשים תקן לעוזר נוסף

בשנת 2009 אישרה ועדת גרונאו, הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת, בראשות פרופ' ראובן גרונאו כי לרשות ראשי הוועדות בכנסת יועמד עוזר פרלמנטרי שלישי, זאת, בשל העומס הרב שמוטל עליהם

קיצוצים? ראשי ועדות הכנסת מבקשים תקן לעוזר פרלמנטרי נוסף: בימים האחרונים פנו כל חברי הכנסת המכהנים כיושבי ראש ועדות במכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בבקשה כי יאשר להם למנות עוזר פרלמנטרי שלישי. כיום 17 ראשי הוועדות זכאים לשני עוזרים - דובר ועוזר פרלמנטרי כמו כל חבר כנסת אחר.

בבקשתם מסתמכים ראשי הוועדות על אישור שניתן לקודמיהם בתפקיד בכנסת ה-18 להעסיק עוזר פרלמנטרי נוסף. בשנת 2009 אישרה ועדת גרונאו, הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת, בראשות פרופ' ראובן גרונאו כי לרשות ראשי הוועדות בכנסת יועמד עוזר פרלמנטרי שלישי, זאת, בשל העומס הרב שמוטל עליהם. על פי החלטת הוועדה העוזר השלישי ישמש כיועץ כלכלי, יועץ מקצועי או כדובר.

שכרו של עוזר פרלמנטרי עומד על כ-8,500 ועד לכ-12,500 אלף שקל ברוטו. לאחרונה התעדכן השכר בשיעור של 4%. השכר תלוי בפרמטרים שונים כגון תארים אקדמיים, הגדרת הבכירות בתוך הלשכה (סניוריטי), ותק וניסיון. השכר כולל תשלום אש"ל ונסיעות בסכום של כ-1,600 שקל בחודש, תשלום חשבון טלפון סלולרי עד סכום של 300 שקל בחודש, אולם לחברי הכנסת ישנה אפשרות לאשר לעוזריהם השלמות בסעיפים אלו מתוך תקציב הקשר עם הבוחר.

יש לציין שתוספת של עוזר פרלמנטרי אינו מהווה תוספת תקציב דרמטית שכן מדובר ב-17 תקנים בלבד. מנגד, גורמים בכנסת הביעו תרעומת על כך ש"בתקופת קיצוצים ישנם חברי כנסת שמבקשים לעצמם עוד עוזרים שעלותם עשרות אלפי שקלים בשנה מכספי משלם המיסים".

בלשכתו של אדלשטיין אישרו כי התקבלה פניה וכי יו"ר הכנסת העביר את הנושא לטיפולה של ועדת גרונאו. מהלשכה נמסר כי אדלשטיין יפעל לפי החלטת הוועדה. בכנסת מעריכים כי הבקשה תאושר.