דיווח: "חיזבאללה מתפרש לאורך הגבול עם ישראל"

ארגון חיזבאללה תופס עמדות לאורך הגבול עם ישראל, בעקבות דילול כוחות של צבא לבנון בדרום המדינה כך מדווח העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" מפי גורם בכיר ביוניפי"ל ■ לדברי הגורם, כוח האו"ם נתון לתקיפות חוזרות ונשנות של אנשי חיזבאללה

השלכה מסוכנת של מלחמת האזרחים בסוריה: בעקבות צמצום כוחות של צבא לבנון בדרום המדינה, החלו לוחמי ארגון הטרור חיזבאללה להשתלט על עמדות לאורך הגבול עם ישראל - כך מדווח העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" מפי בכיר בכוח יוניפי"ל.

"הצבא הלבנוני אפילו לא קרוב לכאן", אמר בכיר בכוח האו"ם. "למעשה, הם רק הולכים ומתרחקים יותר ויותר". על-פי הדיווח, הכוחות נסוגים בעקבות הידרדרות המצב הביטחוני בצידון, בטריפולי ובאזורים נוספים בצפון המדינה.

במקביל, נתקלים אנשי יוניפי"ל במהלך סיוריהם בעדויות הולכות וגוברות לפעילות של חיזבאללה סמוך לגבול עם ישראל. לדברי, הגורם הבכיר ביוניפי"ל, כוח האו"ם נתון תחת מעקב של אנשי חיזבאללה, שעוקבים בכל עת אחרי כל תנועה שלהם.

"אנשי יוניפי"ל חווים השפלות"

על-פי הבכיר, רק 10% מהסיורים שנערכים לאורך הגבול על-ידי כוח האו"ם, מתבצעים בשיתוף עם אנשי צבא לבנון. הוא הסביר כי הדבר מותיר את אנשיו חשופים יותר לפגיעות מצד חיזבאללה ותושבים מקומיים, שמעניקים לאנשי הארגון השיעי מקלט.

באחת התקריות שעליהן דיווח, גנבו אנשי חיזבאללה תחת איומים רכב לאנשי כוח האו"ם מהגדוד הבלגי. במקרה אחר נאלצו חיילים מהגדוד האיטלקי לסגת מעמדתם על מנת למנוע חילופי אש. הקצין הבכיר הביע תסכול רב מהמצב בדרום לבנון. לדבריו, אנשי יוניפי"ל חווים השפלות מצד לוחמי חיזבאללה מדי יום.

כוח האו"ם מופקד על שמירת השלום לאורך הגבול עם ישראל, מתוקף החלטת מועצת הביטחון 1701. אותה החלטה מטילה על צבא לבנון את האחריות על הגבול המשותף - דרישה שעל-פי הדיווח לא מתממשת כלל.