מנכ"ל הום סלולר: "ידענו שאין סיבה שלא נמכור גם סלולר"

דרינק עם אודי מארצי - מנכ"ל "הום סלולר", שמדבר בראיון ל"גלובס" על הקשר ההדוק בין אהבתו לאספנות רכב לבין עסקים: "לפעמים צריך להמתין כמה שנים עד שמניחים את היד על החלק הנכון" ועל חיבתו הרבה לז'אנר הכי לא פופולרי בסקאלה - מוזיקת שנות ה-80

למרות ניסיון של 8 שנים ב"סלקום" ו-5 שנים ב"פלאפון", הרי שלפני חמש שנים וחצי, כשהקים אודי מארצי את H-MOBILE, רבים בענף הרימו גבה: "שאלו אותי, מה? אתה הולך למכור מכשירים לא דרך מפעילים סלולריים?". אלא שהצעד הזה, שנראה בהתחלה כהתאבדות, כבש בהדרגה את הצרכנים שהתחילו להבין את גודל הקופון שגוזרים המפעילים הסלולריים על מכירת המכשירים, אלה ש"כאילו" נבלעים לנו בחשבונות בצורת 36 תשלומים שמוחזרים לנו באמצעות זמן אוויר ועדיין מותירים בעיקר אוויר בכיס.

הצעד הבא של מארצי, היה כניסה לשוק ה-NVNO באמצעות רשת "הום סנטר": "היינו שם לפני רמי לוי ו'הוט', פשוט כי הגענו למסקנה שעם סדר גודל של מיליון מבקרים בחודש בסניפי 'הום סנטר', אין סיבה שלא נמכור גם סלולר", מסכם מארצי, שמנהל היום כ-80 עובדים ב 45 סניפים. "אני לא מתיימר להחליף את סלקום ואורנג', אבל העסק שלנו עובד מאוד יפה ואנחנו מגייסים הרבה לקוחות חדשים. רובם גברים בגיל 30 שעייפו מחשבוניות שאי אפשר להבין ומחיוב של שירותים לא ברורים. אחרי 19 שנה בענף הסלולר, אתה צריך להחליט להיות חלק מזה, כלומר מהגופים הגדולים עם כל התחלואים שלהם, או לומר - כשזה יהיה שלי - זה יהיה אחרת. אני בחרתי באפשרות השנייה".

המרואיינים למדור הזה מנסים, על-פי רוב, להצטייר כאנשי ספר, או לפחות דיסקים, אבל למארצי אין בעיה להודות שהאהבה הגדולה שלו היא לכלי רכב: "זה התחיל עם טרקטורונים בסלקום. קיבלתי מלגת הצטיינות מהמנכ"ל וככה נוצר 'צוות סלקום' לראלי של ניווטים וטיולים עם הרבה מאוד אדרנלין. ככה התמכרתי, עברתי לג'יפים והכנסתי גם את בת-הזוג לעניין. טרקטורון או ג'יפ, פוייקה, מדורה, בשילוב טיולים ברגל, זו דרך ללמד את הילדים לאהוב את נופי המדינה שלנו" הוא מסכם.

גם אופנועים היו חלק מהאהבה של מארצי לתחום המוטורי, אבל לפני 8 שנים נכנס בו "הג'וק של האספנות" כהגדרתו. "אספנות היא קודם כל אהבה לריח. למשל לריח של הוספה הראשונה שהייתה לי בגיל 16 בירושלים. זה ריח שלא שוכחים, כמו ריח של חברה ראשונה, וזה ממכר".

האוסף של מארצי הוא בניחוח אולדיז, כשמלבד חמש וספות יש לו גם חיפושית קבריולט: "בכל פעם שאני יושב בתוכה, אני מרגיש כאילו חזרתי לגיל 17.

"העיסוק באספנות מחייב הרבה תכונות שמלוות אותי גם בעולם העסקים: זה מתחיל עם חיבה למוטוריקה, למכניקה ולעבודה עם הידיים, אבל כולל גם עקשנות ונחרצות: לפעמים צריך להמתין כמה שנים עד שמניחים את היד על החלק הנכון. האדם הסביר כבר היה מרים ידיים ומוותר".

געגועיו לסמנתה

כשמארצי מוכן לצאת מהחיפושית קבריולט שלו, הוא פוגש אותי על הבר של מסעדת NG בנווה-צדק. בעולם שהופך לצמחוני יותר מיום ליום, NG היא בעיניי מעין שמורת טבע, גם עם הדימוי הזה בעייתי: אני זוכר איך גיורא, הבעלים, הגיע לכאן לפני עשר שנים עם חלומות על פיטר לוגאר בישראל. במידה רבה הוא הצליח: אלה לא רק הנתחים המובחרים והמוכרים שהוא צולה (מי שלא ראה, ממש שני מטר לידינו, שתי נשים צעירות ויפות, בנות קצת יותר מ-20, מפרקות ביחד עם בקבוק יין, פורטרהאוס של 2.5 ק"ג, לא ראה מחזה מפעים מימיו), אלא גם חזירונים שלמים, ארנבות ובקרוב, כך הוא מקווה, גם תנינים.

מאחר שמארצי מקפיד על כשרות, לא הלכנו לאקסטרים וחזרנו מהר מאוד לנהל דיון תרבותי שהתחיל בלייט, בטלוויזיה. מארצי: "אני אוהב את 'הוט קומדי סנטרל', אהבתי מאוד גם את 'עספור' שהחזירה אותי להוויה הירושלמית של ימי ילדותי. אני אוהב מאוד גם את נשיונל ג'יאוגרפיק ותוכניות אקטואליה".

האקטואליה, או לפחות מה שהיה פעם אקטואלי, מלווה את מארצי מהטלוויזיה גם אל מדף הספרים: "אני אוהב ביוגרפיות וספרים על ביטחון, מוסד, שב"כ. בכל פעם לפני טיסה אני קונה ספר, והוא נשאר ליד המיטה עד שאני מסיים אותו. לאחרונה קראתי את 'מלחמת הצללים' על המבצעים הגדולים של המוסד".

אלא שעם כל הכבוד לספרים, ה"שריטה" (כפי שהוא מכנה זאת), האמיתית של מארצי, היא מוזיקת שנות ה-80. דווקא העשור שנחשב לבעייתי בתחום המוזיקה, הוא זה שחביב עליו: "למרות התדמית הלא טובה, יש יופי של מוזיקה מהעשור הזה, מכאלה שהתחילו עוד קודם כמו ג'ו קוקר ופיל קולינס עם ג'נסיס, דרךU2 , דפש מוד - ועד לאלפא-ויל או אפילו סמנתה פוקס.

אם הרכב והמוזיקה הן אהבות ישנות של מארצי, הרי שהספורט הוא אהבה מאוחרת יחסית: "בתיכון כשכולם שיחקו כדורסל, אני שמרתי על חולצה נקייה כדי להתחיל עם הבנות. רק בגיל מאוחר גיליתי את אופני השטח ואת הריצה. אני רץ בכל שנה את מירוץ 'נייקי' בתל-אביב ואת מירוץ הסטף. כיף לרוץ שם: רואים בדרך תנים ושפני סלע".

"הום סלולר" שייכת לקבוצת פישמן. אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

אודי מארצי:

תפקיד: מנכ"ל "H-MOBILE" ו"הום סלולר"

גיל: 40

מצב משפחתי: נשוי 3 (5.5, 9, 12)

מגורים: מבשרת ציון

עוד משהו: כאספן מכוניות ואופנועים, הוא הבעלים של הטנדר מהסדרה "גידי גוב הולך לאכול"

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988