בלאטר דורש: יותר נציגות לאסיה במונדיאל, פחות לאירופה

נשיא פיפ"א טוען כי 50% מהכנסות פיפ"א מגיעות מאסיה, בעוד רק 20% מאירופה; ינסה להפחית מכמות הנציגות האירופיות, שעומדת על 13

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, רמז כי הגיע הזמן להגדיל את מספר המשתתפות מאסיה בגביע העולם על חשבון הייצוג של מדינות אירופה ודרום אמריקה. בלאטר מתכוון להביא את העניין להצבעה בקונגרס פיפ"א שייערך ב-30-31 במאי במאוריציוס.

נשיא התאחדות הכדורגל העולמית גם נקט בסיבה העיקרית לסיים את חוסר השוויון ההיסטורי: לטענת בלאטר אסיה אחראית ל-50% מההכנסות הכוללות של פיפ"א למרות שהיא זוכה לארבע נציגות בטורניר גביע העולם מתוך 32 נבחרות שמעפילות לטורניר (ועוד נציגה שמתמודדת על העלייה מול נציגה מאוקיאניה), בעוד שאירופה שמקבלת 13 נציגות אחראית רק ל-20% מסך ההכנסות של פיפ"א.

"יש לנו את הזכות, את החובה ואת האחריות להביא את העניין הזה לדיון", אמר בלאטר. העניין הזה עלה גם מצדו של הנשיא החדש של התאחדות הכדורגל האסייאתית, שייח' סלמאן בין איברהים אל-חאליפה, שאמר כי "לאסיה מגיע יותר", בהתייחס לעובדה שדרום קוריאה הצליחה לזכות במדליית הארד האולימפית במשחקי לונדון 2012.

נכון להיום עומדת החלוקה של פיפ"א לטורניר גביע העולם שייערך בברזיל ב-2014 באופן הבא: אירופה - 13 נציגות, אפריקה - 5, דרום אמריקה - 4.5; אסיה - 4.5; צפון אמריקה והקריביים - 3.5; אוקיאניה - 0.5 מקומות.

הדברים של בלאטר כבר הביאו למחלוקת בתוך הארגון. סגן נשיא פיפ"א, ג'ים בויס מאירלנד, אמר שהוא מתנגד ליוזמה. "אירופה ממלאת תפקיד מרכזי מאוד בכדורגל ואני חושב ש-13 מקומות בגביע העולם לנציגות אירופה היא חלוקה הוגנת מאוד", אמר בויס, "מספר הנציגות של אסיה ואפריקה נמצא בעלייה מתמדת, ואם ברצונם לזכות בייצוג גדול יותר הם יצטרכו להוכיח את זה על המגרש עצמו".