הקרב על סקרמנטו נמשך: יעברו בכל זאת לסיאטל?

קבוצת הרוכשים מסיאטל העלתה הצעתה על קבוצת ה-NBA ב-75 מיליון דולר; בעלי הקבוצות יצביעו השבוע אם להעתיק את הפרנצ'ייז מקליפורניה

תפנית נוספת בסאגה סביב מכירת קבוצת ה-NBA סקרמנטו קינגס. אחרי שנראה היה שהקבוצה תישאר בבירת קליפורניה, כשוועדת מומחים של הליגה החליטה לדחות את ההצעה של קבוצת הרוכשים מסיאטל בראשות מנהל קרנות הגידור כריס האנסן ומנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, העלתה הקבוצה את הצעתה ב-75 מיליון דולר. ההצעה של אנשי העסקים מסיאטל מעמידה לקבוצה שווי של 625 מיליון דולר - ההצעה הכי גבוהה אי פעם לרכישת קבוצת NBA.

לפני כשבועיים נראה היה שהקינגס יישארו בסקרמנטו. ועדת מומחים שכללה 12 אנשים מטעם הליגה החלטה לדחות את ההצעה של אנשי סיאטל, ולהמליץ בפני ראשי הקבוצות להשאיר את הקבוצה בסקרמנטו. ההצבעה הסופית בעניין אמורה להיערך ב-15 בחודש.

אלא שרגע לפני הבאזר, החליטו האנסן ובאלמר להעמיד בפני הבעלים הנוכחיים של סקרמנטו, האחים ג'ו וגאווין מאלוף, הצעה משופרת במסגרתה תעבור הקבוצה כבר בעונה הבאה לשחק בסיאטל. המטרה של האנסן ובאלמר הוא להחיות את קבוצת סיאטל סופרסוניקס המיתולוגית שעזבה את סיאטל בשנת 2008 ועברה לאוקלהומה סיטי.

"העלנו את ההצעה שלנו כדי להראות עד כמה חשוב לנו לקיים קבוצת כדורסל בסיאטל", אמר באלמר, שציין גם כי קבוצת הרוכשים סיכמה על רכישת קרקע פרטית שעליה ייבנה אולם חדש לקבוצה שתגיע לסיאטל.