הסתיים מאבק הירושה בסנו: מניות אוה לנדסברג עברו לבתה

איה שחר, נכדתו של המייסד ברונו לנדסברג המשמשת כמנכ"לית סנו אינטרנשיונל, מחזיקה כעת מניות של חברת חומרי הניקוי בשווי של כ-90 מיליון שקל

דיווח לקוני שפרסמה חברת סנו לבורסה בסוף השבוע, מעיד ככל הנראה על סיום הסאגה המשפטית סביב החזקותיה של אוה לנדסברג ז"ל במניות אימפריית חומרי הניקוי שהקים אביה, ברונו לנדסברג.

לאחר מותה הטרגי של אוה לנדסברג בסוף 2011, פנה בן זוגה, אורי באומן, לרשם לענייני ירושה בדרישה שלא להכיר בצוואתה, שבמסגרתה ציוותה את כל רכושה לבתה, איה שחר, כולל מניותיה בסנו.

כעת, סנו מעדכנת כי שחר, 32, הפכה לבעלת עניין בחברה עם 9.4% מהמניות, בשווי שוק של כ-90 מיליון שקל. זאת, מתוקף צו ירושה המורה להעביר אליה את מניות אמה, לאחר שבית המשפט אישר את תוקף צוואת האם.

הדרמה סביב מניותיה של אוה לנדסברג התחילה במחלוקת שנתגלעה בין באומן לבין יורשיה. באומן טען כי חתימתה של אוה על צוואתה זויפה, והוא התנגד לקיומה. עוד טען באומן כי לא ניתן להתעלם מזכויותיו ומעמדתו בעיזבון המנוחה, ודרש לא להציג את מניותיה בסנו כחלק מ"גוש" המניות של משפחת ברונו לנדסברג באסיפות החברה.

בפרסומים שונים עלה כי במותה הותירה אוה לנדסברג "שטר צוואה" שמכוחו ציוותה לבתה את כל רכושה, הכולל מלבד מניות סנו גם דירת-גג ברמת-אביב ג' בתל-אביב, דירה ברחוב חיים לבנון ומחצית מבית ברחוב אוגרית בתל-אביב, וכן כספים במזומן.

ברונו לנדסברג הקפיד כל השנים להחזיק את מרבית מניות חברת סנו בשליטת משפחתו (קרוב ל-85% כיום). גם היום, כשהוא בן 92 ומכהן עדיין כיו"ר החברה, מחזיק לנדסברג ב-38.6% מההון, ובנו אלכס מחזיק ב-29.5% מהמניות.

בנוסף להחזקה של 9.4% שעברו כעת לידי שחר, עוד 8.5% מהונה של סנו מוחזקים על-ידי חברה-בת. שווי השוק של סנו עומד היום על 940 מיליון שקל.

נזכיר כי ב-2011 הכריזה סנו על חילופי דורות בהנהלת הקבוצה, במסגרתם מונתה שחר לתפקיד מנכ"לית סנו אינטרנשיונל. עלות שכרה אשתקד הגיעה ל-312 אלף שקל. עוד במסגרת זו מונה יובל לנדסברג, בנו של אלכס, לתפקיד מנכ"ל סנו.

שחיקה במחירי המכירה

בשנת 2012 נשחקו רווחיה של סנו ב-2.5%, ל-82 מיליון שקל. עם זאת, בפעילותה השוטפת נהנתה החברה מעלייה של 4% במחזור המכירות, שהגיע ל-1.46 מיליארד שקל, עם שיפור ב-3 קטגוריות הפעילות העיקריות שלה - מוצרי ניקוי ואחזקת בית, מוצרי נייר ומוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה.

בסנו ציינו כי "הקבוצה המשיכה להתמודד עם אתגרים הנובעים מהסביבה המאקרו-כלכלית והמשך עליות המחיר בתשומות הייצור ומחירי האנרגיה". כן ציינו כי "לחברה קיים קושי להתמודד עם שחיקת מחירי המכירה בתקופה זו, בעיקר על רקע רגישות צרכנית גבוהה ותחרות חריפה בין רשתות השיווק השונות, אשר מקשים על הקבוצה להעלות את מחירי המכירה ללקוחותיה השונים".

כך, לפי סנו, "למרות הגידול השנתי במכירות, החברה המשיכה לסבול ממגמת שחיקת מחירי המכירה אשר השפיעה על רווחיותה".

סנו
 סנו