המנהל המיוחד של חפציבה דורש מדניה סיבוס להחזיר 13.5 מיליון שקל

עו"ד יצחק מולכו ‎‎טוען כי חברת דניה סיבוס הייתה אמורה להבין שמדובר בגניבת כספי הנפקת האג"ח של החברה-הבת חפציבה חופים‏‏

‎‎ספיחי קריסת קבוצת הנדל"ן חפציבה שבבעלות בועז יונה משנת 2007 ממשיכים להדהד. מדיווח שהועבר בסוף השבוע לבורסה עולה כי עו"ד יצחק מולכו, המנהל המיוחד של חברת הנדל"ן, פנה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות לדניה סיבוס , קבלנית של חפציבה, להשיב לחפציבה חופים, חברה-בת של חפציבה, 13.5 מיליון שקל.

‏‏חברת חפציבה קרסה כשהיא מותירה אחריה רוכשי דירות וספקים רבים מול שוקת שבורה. דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, שהייתה קבלן מבצע עיקרי של חפציבה, נאלצה להפריש בדוחותיה לשנת 2008 כ-30 מיליון שקל בגין פרויקטים שביצעה עבור חפציבה - שהעיקרי בהם היה פרויקט מגורים שנבנה לחוף ימה של חדרה, על-ידי החברה-הבת חפציבה חופים. זו הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-170 מיליון שקל בשנת 2006.

‏‎‎‏"שיתפה פעולה עם בועז יונה"

‏עו"ד מולכו טוען כי "למרבה הצער, דניה סיבוס במידה רבה שיתפה פעולה עם בועז יונה, באופן שאפשר לו לעשות שימוש בכספי החברה המדווחת (חפציבה חופים, א.ש.) לצורך פירעון חובות של החברות הפרטיות שלו".

מולכו מפרט בבקשה כיצד 6 תשלומים שונים בוצעו מחשבונות שונים של חפציבה חופים לידי חברת התשתיות.‏

‏לטענתו, מצבה הקשה של קבוצת חפציבה היה ידוע לכאורה לדניה סיבוס, בין השאר כיוון שחברות קבלניות שונות של חפציבה הגישו בקשות חוזרות לפריסת חובות. דניה סיבוס התקשתה לגבות את הכספים המגיעים לה וזכתה לראות חלק מהחובות רק לאחר שחפציבה חופים גייסה אג"ח.

"דניה סיבוס הייתה מודעת היטב להנפקה ולקופת המזומנים שנוצרה בעקבותיה, בשעה שהחברות הפרטיות המשיכו לסבול מקשיי נזילות קשים ביותר", כתב עו"ד מולכו. ‏‎‎‏