עוד הסכם עתק לפ.ס.ז': 25 מיליון אירו בעונה מאמירייטס

אלופת צרפת חתמה על חוזה משודרג עם חברת התעופה, שבאופן מחשיד סכומו נמוך יותר משמעותית מזה שהיא מקבלת מאחד ממפרסמי המשנה שלה

קבוצת המיליארדרים של פ.ס.ז' עושה הכל בשנתיים האחרונות על מנת לקפוץ כיתה ולהצטרף למועדוני העילית של היבשת. צעד מקצועי ראשון בדרך לשם הושג העונה, כשהמועדון, שנשלט על-ידי זרוע השקעות הספורט של קטאר, העפיל לרבע גמר ליגת האלופות וזכה באליפות צרפת לראשונה מאז 1994.

תחום אחד שבו פ.ס.ז' הצטרפה רשמית לליגה של הגדולים הוא בנושא הספונסרשיפ: המועדון הודיע בסוף השבוע על הארכת את הסכם החסות הראשי שלו (פרסום על קדמת חולצות המשחק) עם חברת אמירייטס בחמש שנים נוספות, עד לתום עונת 2018/19 (ההסכם הנוכחי עם חברת התעופה מדובאי מסתיים בתום העונה הבאה, 2013/14). במסגרת החוזה המשודרג, תקבל הקבוצה מעיר העורות, לפי דיווחים בצרפת, כ-25 מיליון אירו בעונה, זינוק של כ-150% ביחס לסכום שמשלמת לה אמירייטס כיום.

הסכום הזה מעמיד את פ.ס.ז' בשורה אחת עם המועדונים הגדולים ביבשת, שמקבלים סכומים דומים מהמפרסמות הראשיות שלהן - לדוגמא באיירן מינכן מדויטש טלקום, ליברפול מסטנדרד צ'רטרד, מנצ'סטר סיטי מאתיאד, ועוד.

אגב, יש לציין כי באופן מאד לא מקובל בעולם הכדורגל, פריז חתמה מוקדם יותר העונה על הסכם פרסום משני, בשווי של כ-150 מיליון אירו בשנה, עם משרד התיירות של קטאר. באופן תקדימי, הספונסרית הראשית של הקבוצה (אמירייטס) תשלם למועדון פחות מאחת הספונסריות הקטנות יותר שלו. על-פי הערכות, אופ"א תבדוק לעומק את ההסכם עם משרד התיירות הקטארי, ותבחן האם הוא כשיר לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי ובתחשיבי האיזון התפעולי שכל הקבוצות האירופיות יחוייבו לעמוד בהן.

אמירייטס ממשיכה בכך להיות אחד מהספונסריות הגדולות ביותר של הספורט העולמי. על-פי אתר sportspromedia, היקף ההשקעה השנתי שלה בחסויות ספורט עומד על כ-140 מיליון אירו, סכום שצפוי לצמוח בשנים הבאות עם הגדלת ההשקעה בפ.ס.ז', והחתימה על הסכמים משודרגים בקבוצות כמו ריאל מדריד וארסנל. בנוסף, אמירייטס משמשת כשותפה של פיפ"א לטורניר המונדיאל, מפרסמת בקבוצות כדורגל נוספות ברחבי העולם, ומושקעת חזק גם בפורמולה 1.