ביהמ"ש מינה מפרקים לחברת קמור שבשליטת דני ברנר

ב-2012 הפסידה קמור 194 מיליון שקל, ויש לה חוב של מעל 100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ועוד חוב של כ-150 מיליון שקל לבנק הפועלים‏

‎‎חברת קמור , שנסחרה בשיאה לפני 5 שנים לפי שווי של 600 מיליון שקל, מתפרקת. בית המשפט המחוזי בתל-אביב מינה אתמול (א') את עורכי הדין חגי אולמן ועדי פיגל (נאמני החברה בהקפאת הליכים מחודש מארס) למפרקים.

השופט אילן שילה קבע כי "יש מקום לנקיטה בהליך של חדלות פירעון, בשים לב למצבה של החברה שאינה עומדת בהתחייבויותיה".‏

‏קמור היא חברה-בת של אגרי שבשליטת דני ברנר. שתי החברות ציבוריות ובמצב של קריסה.

בשלהי 2011 עוד נדמה היה שברנר ייחלץ מהמצב שאליו נקלעו החברות שבשליטתו, לאחר שמכר לדלק רכב את השליטה בחברה-הבת קמור מוטורס לפי שווי של 235 מיליון שקל. אלא שהחובות הכבדים וההרעה בעסקי הספנות והנדל"ן שנותרו בחברה הכריעו את קמור.

‏‏את שנת 2012 סיימה קמור בהפסד ענק של 194 מיליון שקל. לחברה יש חוב של יותר מ-100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, אשר נסחרות בתשואת זבל של מאות אחוזים.

בנק הפועלים, לו חבה הקבוצה כ-150 מיליון שקל, הוא זה שהחל לגלגל את כדור השלג שהביא את קמור להליך הנוכחי, לאחר שניסיונות להגיע להסדר חוב לא צלחו.

‏‏מתחשיב כלכלי שנערך לבקשת הנאמנים פיגל ואולמן, קיבל ברנר בין השנים 2010 ל-2012 דיבידנדים ודמי ניהול בהיקף של 31 מיליון שקל. אפילו אשתקד, כשמצבה של קמור החמיר והיה ברור שהסדר חוב בפתח, גרף המנכ"ל ברנר לכיסו שכר של 2.8 מיליון שקל, כולל מענק של 772 אלף שקל.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר אסרו מפרקי החברה על ברנר להיכנס למשרדי קמור במגדל לוינשטיין בתל-אביב. ‏‎‎‏