ראחוי: מציע לעקוב אחרי נתוני התעסוקה; שיא המשבר מאחורינו

ראש ממשלת ספרד דיבר היום בכנס כלכלי ואמר כי נתוני האבטלה שיפורסמו ביום שלישי הקרוב יהיו מעודדים ■ ראחוי אמר כי ספרד עברה את שיא המשבר הכלכלי

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי אמר היום כי שיא המשבר הכלכלי בספרד נמצא מאחורינו. בנאום שנשא ראחוי בכנס כלכלי אמר ראש ממשלת ספרד כי נתוני האבטלה שצפויים להתפרסם בשבוע הבא יהיו מעודדים ויראו כי העניינים מתחילים להשתנות.

"אני לא סופר תרנגולות פה, אבל אני מציע לעקוב אחרי נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שלישי הקרוב... אם הדפוס שראינו עד עתה נכון, אז המספרים הקרובים יהיו מעודדים", אמר ראחוי במהלך הנאום שלו בכנס.

במהלך הנאום שלו אמר ראש ממשלת ספרד כי שיא המשבר הכלכלי נמצא מאחוריה וכי יש מגמה של ירידה בהיקף האבטלה במדינה. ראחוי אמר כי הממשלה בראשותו עובדת על הורדת מסים מהר ככל האפשר, וכי הוא צופה ירידה במס ההכנסה במדינה בשנת 2015.

מצב התעסוקה בספרד הינו מהגרועים ביותר באירופה. שיעור האבטלה במדינה עומד היום על 27% בקרב כלל האוכלוסיה, כשבקרב הצעירים השיעור מטפס לכדי כ-50%. הכלכלנים מעריכים כי שיעור האבטלה, בניגוד לדעת הממשלה, ימשיך לעלות במהלך השנה הנוכחית וזאת בשל המיתון שהמדינה נמצאת בו בעקבות הירידה החדה בהיקף הצריכה והקיפאון בתעסוקה.