הירידות בבורסה התמתנו בסיום; טבע ירדה ב-2.4%

מלאנוקס ריכזה מחזור ענק של 765 מיליון שקל ■ המחזור בבורסה הסתכם בכ-2.92 מיליארד שקל עקב עדכון המדדים החצי שנתי ■ בבילון תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד של 80 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ה') למן הפתיחה במגמה שלילית ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, והמגמה השלילית היום בבורסות אסיה ואירופה. מדד הניקיי היפני צנח הבוקר ב-6.4% ונכנס רשמית לטריטוריה של "שוק דובי" לאחר קריסה של מעל 20% מהשיא שנקבע ב-22 במאי השנה. בשעתיים האחרונות של המסחר התמתנו הירידות. המחזור בבורסה הסתכם בכ-2.92 מיליארד שקל עקב עדכון המדדים החצי שנתי.

היום התרחש עדכון מדדים החצי-שנתי, כך ששלב הנעילה החל מוקדם יותר וגרר מחזורי מסחר חריגים בשל יציאת וכניסת מניות למדדים השונים בבורסה. ה"כוכבת" היא ללא ספק מלאנוקס , הנגרעת ממדד המעו"ף לקראת מחיקתה הסופית מהבורסה באחד-העם בסוף אוגוסט.

נזכיר כי החל משבוע הבא יוארכו שעות המסחר בבורסה, כך שהמסחר במניות יינעל עד 17:30. בימי ראשון לא יוארך המסחר, והוא יסתיים עד 16:30.

נזכיר עוד כי אתמול נודע כי הבורסה באחד העם נותרה מחוץ למדד MSCI אירופה. זאת, לאחר "התייעצות עם משקיעים מוסדיים שלא תמכו בהחלטה להכניס את המדד הישראלי לתוך MSCI אירופה". הנהלת הבורסה ביקשה וקיוותה להכנס למדד בין השאר בכדי לאושש את מחזורי המסחר שנפלו בשנה האחרונה. אחת הסיבות המרכזיות לירידה במחזורים - הכללת ישראל במדדי השווקים המפותחים בחודש מאי 2010.

בבילון מפנקת את המשקיעים

מניית מלאנוקס בלטה בעלייה במחזור ענק לקראת מחיקתה מהמדדים המובילים היום ובעתיד הקרוב מהבורסה בתל אביב.

בבילון הודיעה אתמול לאחר נעילת המסחר על חלוקת דיבידנד בהיקף 80 מיליון שקל או 1.61 שקלים למניה לבעלי המניות שלה. על פי ההודעה, המועד הקבוע יהיה ה-20 ביוני ויום התשלום יהיה ה-3 ביולי. לאחר החלוקה, יוותרו בידי החברה רווחים לא מחולקים בהיקף של כ-30.9 מיליון שקל. מדובר על דיבידנד בשיעור של כ-7.2%, ומתוכו צפוי בעל השליטה נועם לניר לקבל, באמצעות החברות שבשליטתו, סך של כ-18.1 מיליון שקל.

טבע תיאלץ לשלם פיצוי עתק של 1.6 מיליארד דולר לפייזר על הפרת פטנט. טבע השיקה לפני כמה שנים בסיכון את הגרסה הגנרית לתרופת הפרוטוניקס של פייזר, לטיפול בהחזר תוך-ושטי. אמש נקבע, במסגרת הסכם פשרה בין ענקיות התרופות, על פיצוי כאמור.

מניית קדימהסטם , המתמקדת בפיתוח ומסחור תעשייתי של מוצרים על בסיס תאי גזע עובריים אנושיים, החלה להיסחר היום בבורסה.

נכסים ובנין הודיעה היום על חתימת הסכם למכירת בניין ברניס בשיקגו ב-154 מיליון דולר. הבניין נרכש במארס 2011 בכ-122 מליון דולר, והרווח לפני מס מסתכם בכ-38 מיליון דולר.

מניות הגז כגון אבנר , דלק קידוחים ורציו הוסיפו לרכז עניין ברקע התקרבות הממשלה לאישור דוח צמח בשינויים קלים. על פי הערכות, הכמות שתישאר לשימוש המשק הישראלי תנוע בין 500 ל-525 מיליארד מ"ק (BCM), כלומר כמות גבוהה במקצת מזו שעליה המליצה ועדת צמח. המשמעות היא שמדובר בהקטנת היקף הגז לייצוא מכ-50% מהמאגרים לפי המלצות דוח צמח, לסביבות 40-45%.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]