מפת הנדל"ן של Waze

המיזם הגרנדיוזי של גוגל שבגללו שולם הסכום העצום לאפליקציה

לא מוזיקה, לא משחקים ולא אלף ואחת דרכים לעשות כסף. האפליקציה היקרה ביותר שרכשה גוגל היא בסופו של דבר הכי נדל"נית והכי אורבנית שיש. מי שחשב שגוגל לוקחת אותנו במהירות אינטרנטית לעולם שבו נשב מול מסך ונעבוד מהבית, נקנה מהבית ונבלה בבית, ראה בשבוע שעבר שענקית האינטרנט מאמינה בגדול, ביותר ממיליארד דולר במזומן, בהמשך תנועת ההמונים מחוץ לבית ובחזרה.

כך יוצא שדווקא החברה שאחראית יותר מכל אחת אחרת על מהפכת המידע והטכנולוגיה שמתחוללת פה בעשור האחרון, היא זו שעשויה להוביל ולתרום למהפכה לא פחות דרמטית וגדולה.

כי אם העולם ממשיך להתנהל מחוץ לרשת, ואם כולם רוצים לזרום אל העיר הגדולה (תנועת העיור ההמונית זכתה בשבוע שעבר לחיזוק דרמטי גם מאמריקה הפרברית, לאחר שנודע כי לראשונה בהיסטוריה של ארה"ב האוכלוסיה בכפרים ובפרברים החלה להתכווץ), גוגל היא זו שתהיה שם כדי לשלוט ואולי גם לכונן את האורבניות החדשה. להוביל את העולם בחזרה אל העיר, במינימום פקקים בדרך.

הרי בשביל לנסוע מכפר לכפר, מבית קטן בערבה לפרבר נידח בשולי העיר הגדולה, לא באמת צריך את וויז (למעט אולי בנסיעה הראשונה). האפליקציה הישראלית נועדה בראש ובראשונה לכוון את הנהגים לתוך ובתוך הכרך הסואן, יום אחרי יום, בהתאם לפקקים ולתנועה המשתנים כמעט בכל דקה.

ואם נלך הרבה יותר מצעד אחד קדימה, אז אולי בעצם גוגל הבינה את זה מזמן. וויז היא למעשה רק הממשק החסר בין מפלצת החיפוש והאינטרנט ששינתה את חיינו לבין התוכנית הכי גרנדיוזיות ומופרעת שלה, שעד השבוע גם הייתה בעיקר מגלומנית ולא ממש קשורה למותג ולליבת החברה: להביא לעולם מכונית ללא נהג (15 מהנדסים עובדים היום בגוגל כדי לייצר את המכונית העתידית הזו).

ועם וויז בכל מכונית ובכל רכב, מוכרחים להודות ששליטה אוטומטית על כל כלי הרכב לא נשמעת יותר כמו מדע בדיוני. פתאום זה נשמע רק כמו שאלה של זמן.