בזן צופה הפסד של 15 מ' ד' בשל התקלה במתקן הזיקוק

בשלהי חודש מאי בזן הודיעה על תקלה שהתגלתה באחד המתקנים שלה ■ החברה העריכה בתחילה כי הנזק שייגרם כתוצאה מהתקלה יעמוד על כ-11 מיליון דולר ■ בעקבות התמשכות התקלה החברה צופה הפסד נוסף של כ-4 מ' ד'

בזן, בית הזיקוק בחיפה שבשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים, הודיעה הערב (א') כי תהליך תיקון התקלה שהתגלתה באחד ממתקני הזיקוק, נמצא בשלב מתקדם וכי היא תחזיר את המתקן לפעולה בעוד כשבועיים. להערכת החברה, היקף ההשפעה הכולל של תיקון התקלה על הרווח הנקי של החברה צפוי להיות כ-15 מיליון דולר.

בסוף חודש מאי בזן דיווחה על תקלה שהתגלתה באחד המתקנים שבחצר בית הזיקוק, אשר גרמה להפחתת התפוקות בחלק ממתקני הייצור של החברה. בזן העריכה אז כי ההשפעה על הרווח הנקי עד התיקון הצפוי של התקלה תסתכם בהפסד של כ-11 מיליון דולר. אולם, בשל התמשכות התקלה, החברה הודיעה הערב כי היא צופה הפסד נוסף של כ-4 מיליון דולר, ובסך הכל הפסד של 15 מיליון דולר.

התקלה אירעה במתקן לייצור מימן, שבו נעשה שימוש להוצאת גופרית מהתזקיקים. המתקן נבנה לפני שנתיים, במקביל לבניית הפצחן המימני, ואמור לספק מימן לכל המתקנים בחצר בית הזיקוק. היות שהמתקן נבנה רק לאחרונה, הוא נמצא עדיין באחריות היצרן, ומומחים מטעמו הגיעו מחו"ל על מנת לבחון את התקלה ואת אופן הטיפול בה. מהבדיקה שערכה החברה עלה כי התקלה אינה בציוד הטכני המורכב, אלא בצנרת הפשוטה יחסית, וכעת פועלת בזן בליווי המומחים מחו"ל לתקנה.