"חשד להתרשלות דירקטורים בגילת ברכישת Wavestream"

ב-2010 נרכשה החברה ב-135 מיליון דולר, ומאז נמחקו 50 מיליון דולר ■ בעלי מניות בגילת טוענים: "הדירקטורים הפרו חובת הזהירות"

"חשד כבד כי נושאי המשרה בחברה, שבדקו ואישרו את העסקה ואת תנאיה, התרשלו באופן חמור במילוי תפקידם". נושאי המשרה שעליהם מדובר הם חברי דירקטוריון גילת לוויינים, והעסקה - רכישת החברה האמריקנית Wavestream תמורת 135 מיליון דולר ב-2010.

את החשד להתרשלות מעלה קבוצת בעלי מניות בחברה, במסגרת בקשה שהוגשה במחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל-אביב לגילוי ועיון במסמכים לקראת אפשרות להגשת תביעה נגזרת נגד הדירקטורים. בעלי המניות כוללים את מרקעי תקשורת, הדפוס החדש בע"מ, אלי עזור ועוד, שמחזיקים במצטבר בכ-4% ממניות גילת . חלקם, אגב, תבעו בעבר את גילת בנוגע לעסקת רכישת גילת שבוטלה ב-2008. את בעלי המניות מייצג משרד עו"ד מטרי מאירי ושות'.

"הסיבות למחיקה מעורפלות"

גילת, שנסחרת בשווי של 234 מיליון דולר בנאסד"ק ובת"א, מפתחת תחנות לוויין זעירות לתקשורת. מאז רכישת ווייבסטרים, מחקה החברה 49.8 מיליון דולר מההשקעה - למעלה משליש משווי החברה הנרכשת.

בעלי המניות מבקשים מסמכים, שלדבריהם יסייעו להם לגבש החלטה מושכלת לגבי תביעה נגזרת כנגד הדירקטורים שכיהנו בחברה בזמן אישור העסקה. לטענתם, הסברי החברה למחיקות היו מעורפלים למדי. בנוסף, הם מציינים שסמנכ"ל הכספים הנוכחי, יניב ריינהולד, צוטט בתקשורת כאומר שגילת רכשה את ווייבסטרים במחיר גבוה מדי.

"בנסיבות אלה פנו המבקשים לחברה, ודרשו ממנה לתבוע את הדירקטורים שאישרו את תנאי עסקת ווייבסטרים, שכן לגישתם דירקטורים אלה הפרו את חובת הזהירות כלפי החברה", נכתב בבקשה. לדבריהם, גילת לא נענתה לבקשתם וגם לא העבירה להם מסמכים, אך הקימה "ועדת דירקטורים" כדי שתבחן את טענותיהם. "ועדה זו מצאה, כביכול, שלא נפל כל פגם במעשיהם של נושאי המשרה", הם כותבים, אך מוסיפים שהוועדה לא יכלה לפעול בתום לב וללא ניגוד עניינים, "שכן חבריה מכהנים בדירקטוריון החברה, יחד עם הדירקטורים שהובילו את ההתקשרות בעסקת ווייבסטרים".

המבקשים מוסיפים ציטוט של עמירם לוינברג, שהיה מנכ"ל גילת בעת רכישת ווייבסטרים ומכהן כיום כיו"ר החברה, ביום הרכישה. לוינברג משיב לשאלה בנוגע לנתוניה הפיננסיים של ווייבסטרים, ואומר כי "אנחנו לא רוצים לחשוף את המספרים המדויקים, משום שאנחנו לא יודעים אותם". לדבריהם, המחיקות מקימות חזקה לפיה העסקה הייתה "בעייתית ומסוכנת ביותר".

מחברת גילת נמסר בתגובה כי "הבקשה נמסרה רק היום לגילת. גילת סבורה כי אין ממש בטענות שבבקשה, והיא תעביר את תגובתה לבקשה לבית המשפט".