חשד: סוחרי זהב העלימו מס והלבינו עשרות מיליוני שקלים

הפשע משתלם? 3 מיליון שקל במזומן, רכבי יוקרה ו-16 ק"ג מטילי זהב נתפסו במסגרת פשיטה של המשטרה על רשת מעלימי מס ■ בנוסף נחקר חשד להפצה ולקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים גם בענף השמירה

‎‎מחלקת החקירות ברשות המסים ויחידת לה"ב-433 לא נחות לרגע: כשבוע לאחר שחשפו רשת בינלאומית מתוחכמת שעסקה בזיוף ובמכירה של יצירות אמנות ובהלבנת הון במיליוני שקלים, נחשפה אתמול (א') רשת נוספת של מעלימי מס ומלביני הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים - הפעם בתחום הזהב.

‏לה"ב-433, יאל"כ (היחידה למאבק בפשיעה כלכלית) ורשות המסים - חקירות מע"מ תל-אביב ובאר-שבע מנהלות זה מספר חודשים חקירה סמויה שמטרתה התחקות אחר רשת של סוחרי זהב, בלדרים, מפיצי חשבוניות פיקטיביות, חברות כוח-אדם, בעלי משרדים לשירותי מטבע ויצואני זהב, אשר חלקם מזוהים עם הפעילות הכלכלית בארגוני פשיעה.

על-פי החשד, גורמים אלה חברו יחד ועסקו באופן לא חוקי בסחר בזהב, חלקו גנוב, מתחומי איו"ש לישראל וממנה לחו"ל, תוך שהם מייצרים תשתית מתוחכמת להעברת הזהב בחשאי, להסתרת הכספים והעסקאות ולהעלמות מס.

‏מהחקירה עולה כי הוצאת הזהב מהארץ הוסוותה במערכת של חשבוניות פיקטיביות. על-פי החשד, הוקם מערך שלם של אנשי-קש שתפקידם היה לספק חברות-קש וחשבוניות מזויפות שכביכול נמכר על-ידם זהב באופן לגיטימי. בנוסף, נעשה שימוש בצ'יינג'ים כדי להעביר את הכספים לאנשים ברשות.

‏אתמול בבוקר ביצעו היחידות פעילות משותפת בסיוע מתפ"א מ"י (מנהלת תיאום פעילות אכיפה משטרת ישראל), שבמסגרתה נערכו חיפושים בעשרות בתים ומשרדים של חשודים כמעורבים בפרשה. בעקבות זאת נתפסו נכסים והוקפאו חשבונות בנק.

בין היתר, נתפסו 16 קילוגרם של מטילי זהב, כ-2.6 מיליון שקל במזומנים וכ-300 אלף דולר נוספים במזומן, מלבד הכספים שהיו בחשבונות הבנק של החשודים. בנוסף, נתפסו 9 כלי רכב, והתגלו 7 נכסי מקרקעין שבבעלות החשודים.

במסגרת הפעילות עוכבו או נעצרו לחקירה כ-30 חשודים, שלהם מיוחסות עבירות של דיווח כוזב, קבלת דבר במירמה, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים. שמם של החשודים נאסר לפרסום.

חשבוניות פיקטיביות גם בענף השמירה

‏במקביל לפעילות זו מתקיימת במסגרת המאבק בעבירות מס פעילות משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע ולימ"ר (יחידה מרכזית ללוחמה בפשיעה) שפלה, שעניינה חשד להפצה ולקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון, בתחום השמירה וכוח-אדם.

‏לפי החשד, 4 אחים מאזור רחובות וגדרה ניהלו והפעילו, באמצעות חברת אבטחה ושמירה שבבעלותם ובניהולם, "האחים מור ביטחון", עסק של שמירה ואבטחה תוך העלמת הכנסות מרשות המסים.

מהחקירה עולה כי על מנת להקטין את תשלום המס שבו חייבת החברה, הם השתמשו במירמה, בעורמה ובתחבולה, תוך הצגת מצג-שווא למע"מ בדוחות התקופתיים של החברה ושימוש בחשבוניות מס פיקטיביות.

בפרשה זו הובאו לחקירה 11 חשודים, שישה מהם נעצרו, והשאר שוחררו בתנאים מגבילים.

‏העצורים הם 4 האחים - חאלד אבו מור, מאג'די אבו מור, מאג'ד אבו מור וסאלם אבו מור - וכן רואה החשבון של המשפחה (ששמו נאסר לפרסום) ופקידה בחברה.

‏במסגרת חקירה זו נתפסו עוד 9 כלי רכב, חלקם רכבי יוקרה, בהם ג'יפ ‏BMW 5X‏ ו-6‏X‏. בנוסף נתפס כסף מזומן בסך של יותר מ-3 מיליון שקל בביתו של מנהל החברה מאג'די אבו מור, והוקפאו מיליוני שקלים בחשבונות הבנק של החשודים.