לכתבה הקודמתהאמן מנשה קדישמן: "בגיל 80 הבנתי שהכול קשור לכסף" לכתבה הבאהמנכ"ל רשת קפה ג'ו: "התחביב שלי הוא בכלל בירה"

נושאים הקשורים לכתבה

מנכ"ל MAC ישראל: "במכירות אנחנו מספר 4 של MAC בעולם"

אלי גיספן, מנכ"ל MAC ישראל, מספר איך זה להיות מוקף על בסיס יומיומי בדור ה-Y: "הם לומדים מהר, מאבדים עניין מהר ועוברים הלאה" ■ על הנסיעות לחו"ל: "מה שטוב במקצוע שלי הוא שכמעט בכל פעם אנחנו נוסעים ליעד אחר"

23/06/2013, 12:04
ניר קיפניס

שעת ערב מוקדמת ב"סושיאל קלאב" שבשדרות רוטשילד בתל-אביב. עוד לפני שאלי גיספן, מנכ"ל MAC ישראל, מגיע, אני מסתכל סביבי ומתפעל מהתפוסה המלאה של מקום לא זול כלל ועיקר.

גיספן מגיע, וכיאה לעיסוקו, נראה צעיר מ-43 שנותיו: "אני נמצא בחדר הכושר 3-4 פעמים בשבוע", הוא מודה.

- וספורט כחוויה תרבותית מעניין אותך?

"אני אוהב מאוד כדורגל ורואה בטלוויזיה לא מעט כדורגל אירופי. כדורגל ישראלי לא ראיתי כבר יותר משנה. במקור אני אוהד הפועל תל-אביב, אבל אני מודה שאיבדתי קצת את הקשר לליגה הישראלית".

- מה אתה עוד רואה בטלוויזיה?

"אני לא מפספס את 'לילה כלכלי', אבל המחלה שלי היא תוכניות בישול. אני אולי הגבר היחידי שיש לו בטלוויזיה את כל ערוצי האוכל. תוכנית הריאליטי היחידה שראיתי הייתה 'מאסטר שף'".

- אתה גם מבשל?

"בכל סופשבוע, ארוחת הערב של יום שישי וארוחת הבוקר של שבת הן באחריותי. לרוב אני מבשל, אבל לפעמים קופצים לאכול על הים. אני מת על אוכל טוב: גם כשאני בחו"ל אני מחפש תמיד את האוכל המקומי".

- אתה נוסע הרבה?

"לא מעט. מה שטוב במקצוע שלי הוא שכמעט בכל פעם אנחנו נוסעים ליעד אחר. אני משתדל תמיד לצרף אליי את אשתי, ובשנים האחרונות, כשהבנות גדלו קצת, זה קל יותר. במשך היום אני בישיבות, אבל מאחר שהעיסוק שלנו הוא ביופי, ומרבית העובדים צעירים, אז בערב מתחילים ליהנות: מסיבות, אלכוהול ועוד".

- איך זה לעבוד בסביבת אנשים צעירים כל-כך?

"רוב העובדים צעירים ממני בלא מעט שנים, רובם מתחת לגיל 30. זה מחייב אותך לדבר את השפה שלהם, להיות מעודכן כל הזמן, לחיות איתם בווטס-אפ שלנו ובפייסבוק".

- אתה חי בפייסבוק?

"אני חייב להיות שם, היום אי-אפשר בלי זה, אבל אני שם גבולות: אני לא מנהל את החיים שלי שם, ואני לא חושף את החיים הפרטיים שלי. למזלי אני חולה על טכנולוגיה: כשיצא האייפון, הייתי בין הראשונים שקנו אותו".

האייפון בחייו של גיספן הוא הרבה יותר ממכשיר טלפון משוכלל, אלא גם מקור לאינפורמציה זמינה: "אני לא קורא כמעט ספרים או עיתונים, אבל קורא המון באייפון. מתעדכן כל הזמן. אני מוקף ב'דור ה-Y' וחייב לעמוד בקצב שלהם. הם לומדים מהר, מאבדים עניין מהר ועוברים הלאה. אני חי יחד איתם את הטכנולוגיה".

מצלצלים בפעמון כדי ליצור התרחשות

גיספן משמש כספונסר של לא מעט גופים ואירועים שקשורים לתרבות: כך למשל הוא מספק את האיפור לגופים כמו "הקאמרי" ו"בית לסין", וכן ללא מעט הפקות טלוויזיה. המפעל שמזוהה יותר מכל עם הרשת הוא התגייסותה למען הקרן למלחמה באיידס, מבצע שבמסגרתו נמכרים ברשת שפתונים שההכנסה מהם היא קודש למאבק.

"חשוב לנו שהעובדים שלנו לא רק ימכרו את המוצר, אלא גם שייפגשו עם נשאים וילמדו על החיים בצל המחלה. בכל פעם שלקוח רוכש את השפתון, אנחנו מצלצלים בפעמון כדי ליצור התרחשות. צריך לומר שאנחנו מעבירים לקרן האיידס את כל ההכנסות מהמכירה של השפתונים, ולא רק את הרווח עליהם".

גם שיטת השיווק של MAC מעניינת: בתחום שכולו נשען על פרסום, הם לא מפרסמים כלל ורק נשענים על פרזנטורים מוכרים.

"הפרזנטורית הקודמת שלנו הייתה ליידי גאגא, ועכשיו זאת ניקי מינאז'".

- שתיהן מתחום המוזיקה העכשווית. גם לזה אתה מחובר?

"אני אוהב רוק קלאסי כמו לד זפלין או פינק פלויד. מהחדשים אני אוהב מאוד את אסף אבידן. לא מזמן הייתי בהופעה שלו, חשבתי שהקהל יהיה צעיר, אבל כמעט כולם שם היו בני 40. בגלל הבנות למדתי לחבב גם את ליידי גאגא וריהאנה. זה כיף שהן שומעות את המוזיקה שלהן, עושה בבית אווירה של מסיבה".

עוד לפני שהחלה המסיבה, שום דבר בנערותו של גיספן לא רמז שהוא עומד לפתח קריירה בתחום הטיפוח והיופי. להיפך, כנער הוא למד בבית-הספר הטכני של חיל האוויר, ותכנן ללמוד מקצוע לחיים, משהו שיאפשר לו להרוויח משכורת של איש קבע. אחרי שנה אחת בקבע הוא חתם ל-3 שנים נוספות, אבל אחרי חודשים ספורים היה ברור לו שזה לא זה. גיספן הצליח להתיר את ההתחייבות שלו לשירות קבע נוסף ועזב את צה"ל.

"בקבע הרווחתי אז 5,000 שקל לחודש, לא מעט בשביל בחור צעיר אחרי הצבא, ועזבתי לטובת עבודה של 1,300 שקל בחודש".

- ולמה דווקא איפור וקוסמטיקה?

"כי זה היה ראיון העבודה הראשון שהלכתי אליו. התקבלתי, ומאז אני שם, דרך כל התפקידים עד שהפכתי למנכ"ל. כל חיי הבוגרים הם בענף הזה, אפילו את אשתי הכרתי במהלך העבודה".

- איך מחזיקים יותר מ-20 שנה באותה חברה?

"זה מה שיפה בעסק הזה. בכל יום יש משהו אחר. אנחנו חייבים לשדר בכל יום מחדש אווירה אחרת ללקוח. זה יכול להיות בעיצוב, זה יכול להיות במוזיקה, ובדרך-כלל בשילוב של שניהם".

- וזה עובד?

"על-פי נתוני המכירות שלנו, אנחנו מספר 4 של MAC בעולם, לא כולל השוק הצפון-אמריקאי, ומדובר במכירות במספרים מוחלטים".

- איך עושים את זה?

"אין לי בעיה פיננסית לפתוח היום 50 חנויות, אבל אני מסתפק ב-15-16 חנויות עם רמת פדיון גבוהה. גם המטה שלנו מצומצם: אנחנו בסך-הכול 7 אנשים במטה החברה, כל היתר בסניפים. ההשקעה שלנו למטר בחנויות היא אדירה.

"אני פותח חנות של 60-70 מ"ר בהשקעה של 1, 2 מיליון שקל, לא כולל המלאי. זו השקעה מטורפת ביחס לענף שלנו, אבל מוכיחה את עצמה".

- נשמע שאתה נהנה.

"אני חייב ליהנות ולבלות בעבודה. אוי ואבוי לי אם לא".

אלי גיספן

תפקיד: מנכ"ל MAC

גיל: 43

מצב משפחתי: נשוי+2

מגורים: צורן

עוד משהו: עובד בחברה מיום שחרורו מצה"ל. החל כאיש מכירות וצמח עד לתפקיד המנכ"ל

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 
גלריה