ברדיו האזורי נערכים לבחירות ברשויות המקומיות: יורידו תוכניות

תוכניות הרדיו של ראשי הערים יירדו מהאוויר בראשית יולי, זאת לאחר שהרשות השנייה חזרה בה מהחלטה מוקדמת שלה להוריד את התוכניות כבר בתחילת יוני

תוכניות הרדיו של ראשי הערים והמתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות יירדו מהאוויר בראשית יולי. זאת, לאחר שהרשות השנייה חזרה בה מהחלטה מוקדמת שלה להוריד את התוכניות כבר בתחילת יוני.

ל"גלובס" נודע כי ב-2 ביוני נשלח מכתב לתחנות הרדיו האזורי השונות, שעליו הייתה חתומה היועצת המשפטית ברשות השנייה עו"ד הילה שמיר, ובו נאמר מפורשות "לחדול מיד משידור תוכניות של מתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות מעתה ועד לאחר הבחירות".

ברדיו חיפה, שם משדר ראש העירייה יונה יהב, הורידו מיידית את תוכניתו. "הרדיו קיבל את הדברים כפשוטם והפסיק את שידור תוכניתו של יהב מיידית וללא אפשרות שייפרד מהמאזינים ויסביר מדוע התוכנית יורדת מלוח השידורים", נמסר היום (ה') מרדיו חיפה.

עוד נמסר כי "כעבור שבוע הגיע אלינו העתק של מכתב שנכתב מטעם רשות השלטון המקומי, ובו נכתב כי הרשות קיבלה החלטה ללא כל ביסוס משפטי, וכי התוכניות צריכות לרדת לפחות 90 יום לפני הבחירות כמקובל".

יו"ר השלטון המקומי הוא שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות, המחזיק אף הוא בתוכנית ב"רדיו צפון". אתמול (ד') נשלח מכתב חדש מטעם הרשות השנייה שהתיר את שידור התוכניות עד ראשית יולי.

תוכניתו של יהב, המשודרת זה 18 שנה ברדיו חיפה (עוד מימי ראש העיר הקודם), תשוב לשידור ותשודר בפעם האחרונה ביום חמישי הבא.

תוכנית נוספת שכבר ירדה היא זו של קובי לוי, המתמודד בבחירות בעיריית נתניה, שמשדר ברדיו "קול ברמה".

כמו כן, הרשות השנייה כבר השיתה קנס ראשון בסך 10,000 שקל בגין תעמולת בחירות אסורה על רדיו "קול הים האדום". זאת, לאחר שנקבע כי לתשדיר מסחרי של איש העסקים דובי כהן, המתמודד בבחירות לראשות העירייה, אסור להצטייר גם כתעמולת בחירות. בתחנת "קול הים האדום" ערערו על ההחלטה.