טבע תשווק גלולת "היום שאחרי" גם לנערות מתחת לגיל 17

ה-FDA הסירה את מגבלת הגיל על בסיס החלטת ביהמ"ש בניו יורק, שקבע כי ההגבלה נובעת ממניעים פוליטיים ולא מדאגה לבטיחות הפציינטיות

טבע תוכל לשווק בארה"ב את גלולת "היום שאחרי" למניעת הריון ללא הגבלת גיל כתרופה שלא נדרש עבורה מרשם רופא. כך קבעה ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב). הגלולה של טבע, שנקראת Plan B One-Step, מיועדת למנוע הריון בלתי מתוכנן באמצעות נטילת טבליה בודדת. התרופה הגיעה לטבע כחלק מרכישת החברה האמריקנית באר ב-2008.

החלטת ה-FDA להסיר את הגבלת הגיל בשיווק התרופה מגיעה בעקבות פסיקת בית המשפט בניו יורק מחודש אפריל, לפיה אין להגביל את שיווק הגלולה לנערות מגיל מסוים. עד כה הגלולה שווקה ללא מרשם רופא לנערות מעל גיל 17, ונערות צעירות יותר נדרשו לקבל מרשם. בית המשפט קבע שמדובר בקביעה שרירותית, שמבוססת על פוליטיקה ולא על בטיחות הפציינטיות. "אנו מחויבים לכך שהגלולה תהיה נגישה לנשים שזקוקות לה, והמחיר הסיטונאי והקמעונאי של Plan B One-Step יישאר ללא שינוי", הבטיחה ג'יל דה-סימון, שמנהלת את תחום בריאות האישה בטבע. לדבריה, הגלולה תמשיך להימכר במקביל בבתי החולים במחיר מסובסד.

טבע נכנסה לתחום בריאות האישה עם רכישת באר, והרחיבה את פעילותה בתחום ברכישת חברת Theramex בשנת 2010. ב-2012 הסתכמו מכירות טבע בתחום בריאות האישה ב-448 מיליון דולר - גידול של 2.3% ביחס ל-2011, וברבעון הראשון של 2013 מכירות התחום הגיעו ל-103 מיליון דולר.

צרפת: הרשויות סיימו החקירה

בשורה חיוביות אחרת לטבע הגיעה בסוף השבוע מצרפת. רשויות הבריאות הצרפתיות (ANSM) סיימו לחקור את החלפת אריזות התרופות ובבדיקת המפעל של טבע לא התגלה עוד מקרה של החלפת אריזה. הסיפור התחיל לפני כשבועיים כשרוקח גילה שבחפיסת התרופה Furosemide שמיועדת לטיפול בבצקות נמצאה תרופה אחרת, Zopiclone לטיפול בהפרעות שינה. בימים האחרונים עלו חשדות לכמה מקרי מוות שנגרמו מכך, אך ביום חמישי אמר ראש ה-ANSM, דומיניק מרנינצ'י (Maraninchi) בראיון לרדיו צרפתי כי "לא היו אנשים שמתו בגלל התרופה. לא היו קורבנות". הוא הוסיף שכל מי שמטופל בתרופה יכול להשתמש בה ללא חשש.

בשלב זה נמשכת חקירת המשטרה בנושא. כשמרנינצ'י נשאל אם ייתכן שהחלפת האריזות הייתה חבלה מכוונת, הוא השיב שכל ההשערות אפשריות כרגע. טבע, בניהולו של ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי של 33 מיליארד דולר.