גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פמילי אופיס: כך מנהל האלפיון העליון את ההון האישי שלו

שטראוס, אריסון ועופר, אבל גם השכירים האמידים שיש להם "רק" מיליון דולר בבנק, פונים לשירות הפמילי אופיס על מנת לנהל את כספם באופן אישי ■ המטרות - מהסכמי ממון וגירושים, דרך צוואות וירושות ועד לתכנוני מס יצירתיים ■ ניתוח G

ללקוח שנכנס למשרדי קבוצת פיוניר הייתה בקשה ספציפית: לוודא שהכסף שלו, כמה מיליוני דולרים, לא יושקע באף טייקון. הסיבה, גילה אותו שכיר עשיר, נעוצה בעובדה שהוא עובד עם חלק מאותם טייקונים וקשורה לגל התספורות והסדרי החוב הגואה במשק.

את הדרישה הזו, כמו גם דרישות נוספות, הוא העלה בתוקף היותו לקוח של שירות פמילי אופיס - ניהול הון אישי המיועד למשפחות עשירות. עד לאחרונה, מדובר היה במועדון סגור ואקסקלוסיבי המיועד לקהל מצומצם מהאלפיון העליון. אלא שבשנה האחרונה ירד רף הכניסה: מלקוחות שהחזיקו בהון נזיל של עשרות מיליוני דולרים, ההון של הלקוחות החדשים בשוק נע בין כמה מיליוני דולרים ועד למיליון "בלבד".

"חל גידול משמעותי בשוק הפמילי אופיס בישראל", מספרת דפנה גונן, מנכ"לית קבוצת פיוניר העולמית, חברה פרטית המספקת שירותי ניהול הון אישי. "הוא כבר לא נחלתן הבלעדית של כמה מאות משפחות אלא כולל הרבה יותר אנשים. המגמה הזאת מעידה על עלייה משמעותית במודעות לסוג השירות שאפשר לקבל מפמילי אופיס, בניגוד לשחקנים אחרים בשוק. ללקוחות החדשים הללו יש הון צנוע יחסית ללקוחות הטיפוסיים בשוק הזה, אבל הם רוצים מודל אחר לניהול שלו".

- איך הניהול הזה בא לידי ביטוי?

"למשל, הלקוח החדש שהזכרת. הוא הרגיש שאין לו שליטה על ההון שלו ועל דמי הניהול שהוא משלם. לא היה ברור לו אם תיק ההשקעות מותאם לרמת הסיכון שבה הוא מעוניין: הוא חשב שההשקעות שלו שמרניות, אבל בדיעבד התברר שהוא מושקע ועוד איך בחברות של טייקונים".

הפתיחות למגמה לא נעלמה גם מעיניה של חברת ניהול ההשקעות הגלובלית KCPS Clarity, שעוסקת בין היתר בשירותי ניהול הון, בעיקר ללקוחות זרים, אך גם לישראלים. טל קינן, מנכ"ל החברה, מדווח כי רף הכניסה ירד משמעותית: מ-10 מיליון דולר - למיליון אחד.

"מספר הישראלים שמבינים מהו ניהול הון גדל מאוד", מסביר קינן את המגמה. "המודעות הזאת עלתה לאחר משברי השוק של 2008 ו-2011, כשצרכנים הבינו שבנקים יכולים גם לפגוע בלקוחות שלהם-עצמם ואני חושב שהצרכנים הישראלים לומדים הרבה יותר מהר מצרכנים בעולם. במקביל, במסגרת העלייה לישראל בשנים האחרונות מגיעה לארץ שכבה של עולים חדשים עם הון משמעותי".

דודי שיפטר, מנכ"ל ארקסיס, חברה-בת של מגדל המספקת שירותי פמילי אופיס, סבור כי סיבה נוספת לביקוש העולה היא שבכירים במשק משתכרים כיום יותר מתמיד: "הפערים בחברה גדלים והולכים ושכר ממוצע של מנכ"ל יכול להיות פי 100 משכרו של עובד בחברה. מעבר לזה, יש להם תוכניות נדיבות של אופציות ובונוסים, ואחרי 30 שנות עבודה, ההון שהם צברו יכול להגיע גם למאות מיליוני שקלים".

אצל שיפטר רף הכניסה עדיין גבוה יחסית - כ-10 מיליון דולר. הסיבה לכך היא שהחברה מטפלת רק בלקוחות כשירים, ועל כך בהמשך. עם זאת, גם הוא מעיד על גידול במספר הלקוחות השכירים.

אז מיהו הלקוח החדש של הפמילי אופיס ובמה הוא שונה מהלקוח הקלאסי? אם הלקוח המסורתי הוא איש עסקים כבן 70, שההון הנזיל שברשותו נע בממוצע סביב 50-30 מיליון דולר, הלקוח החדש הוא שכיר במשק באמצע שנות ה-50 שלו. הוא משמש כמנכ"ל, כמנהל בכיר או כיזם שרשם אקזיט נאה ושהונו הנזיל נאמד בכמה מיליוני שקלים עד כמה עשרות מיליוני שקלים.

לדברי גונן, הלקוחות הללו מגיעים גם מתחומי הלואו-טק והנדל"ן. ואם הלקוח הקלאסי צורך את השירות של הפמילי אופיס כשבני המשפחה לצדו - הרי שהלקוח החדש מגיע לעיתים קרובות בגפו.

- הלקוחות החדשים מבקשים ניהול שונה להון שלהם לעומת הלקוחות הקלאסיים?

"אלה וגם אלה מעוניינים שהכסף ינוהל ללא מרכיב של סיכון. הם רוצים לשמור על ההון שלהם בצורה קונסטרוקטיבית; זה כסף שמיועד לביטחון המשפחה ולדורות הבאים".

שיפטר סבור כי הלקוח החדש נוטה להיות אפילו שמרן יותר: "זה כנראה נובע מכך שלקח להם יותר זמן לצבור את הכסף. הם אספו גרוש לגרוש במשך 30 שנה, עד שנצבר הון גדול. גם מבחינת האופי הם פחות אוהבי סיכונים; הם הרי שכירים ולא יזמים בנשמה".

קינן מוצא הבדל נוסף: "לקוחות עם 3-2 מיליון דולר רוצים שכל הכסף יהיה נזיל, או לפחות רובו המוחלט. אצל לקוח שיש לו 100 מיליון דולר, אפשר לנהל 90% מהסכום בפרופיל נזילות נמוך יותר ולעשות הרבה דברים מעניינים בשוק".

- עוד מגמה ברורה היא להשקיע בחו"ל באמצעות רכישת ניירות ערך, השקעה בנדל"ן או פתיחת חשבונות בנק במדינות אחרות. לאחרונה נחשף שמאות ישראלים רשומים במדינות המשמשות כמקלטי מס. עד כמה לקוחות מבקשים לעשות תכנוני מס אגרסיביים?

גונן: "תכנון המס שאנחנו עושים עבור לקוחות הוא חוקי ואפשרי וכדאי לעשות אותו. למשל, אם מדובר במשפחה שבה ההורים מתגוררים בישראל, אבל הילדים עברו לחו"ל, ההורים לא רוצים לשלם מס פעמיים - אנחנו עוזרים להם עם זה. הלקוחות החדשים פחות מודעים להיבטים של תכנוני מס לעומת הלקוחות הקלאסיים", מוסיף שיפטר, "ובאופיס פמילי מפנים אותם לנושא".

עניין של היצע וביקוש

קצת רקע: שירות הפמילי אופיס קיים בעולם כבר למעלה מ-100 שנה, ויש המצביעים על שורשיו כבר במאה ה-19, בקרב משפחות אצולה ומלוכה. בישראל החל השוק להתפתח בתחילת שנות האלפיים, אבל עוד לפני כן הוא התחיל - בדומה לארצות-הברית ולאירופה - במה שמכונה Single Family Office - SFO, משרד של כמה יועצים מומחים או אפילו איש אחד המנהל נכסים של משפחה אחת, ושבדרך-כלל פועל מתוך ביתה. משפחת שטראוס, למשל, הייתה מהראשונות בישראל שאימצה לעצמה שירות כזה. כיום מקובל להחזיק SFO במשפחות שהונן הנזיל נאמד ב-100 מיליון דולר ומעלה.

בהמשך צמחו ה"מולטי פמילי אופיס" - גופים שעובדים מול כמה עשרות משפחות ומעניקים שירותי ניהול הון, שבשנים האחרונות מותחים את עצמם בישראל לכל הכיוונים: ממחלקות גדולות בבנקים זרים (שם מכונה התחום "Wealth Management"), עבור בחברות גדולות ובינלאומיות, וכלה בחברות קטנות ובמשרדי רואי חשבון ועורכי דין שמעניקים שירותים בתחום.

כך, לא רק הביקוש לשירותי פמילי אופיס גדל, אלא גם ההיצע. שיפטר מציין שבשוק פועלים גם אנשים פרטיים שמציעים את השירות ללקוחות קטנים אף יותר: "אני מכיר לא מעט 'מיקרו פמילי אופיס', שמטפלים בלקוחות גם עם חצי מיליון ומיליון שקל. מדובר בפמילי אופיס של איש אחד: אנשים פרטיים שעובדים מהבית, בדרך-כלל כאלה שנפלטו משוק ההון בעקבות השינויים שחוללה ועדת בכר".

שחקנים מרכזיים בשוק לא ממש מרוצים משלל הגופים הקטנים שמתהדרים במונח פמילי אופיס ואף טוענים כי מדובר בזילות של התחום. מהסיבה הזאת בדיוק החליטה, למשל, חברת KCPS לוותר על המונח פמילי אופיס ולהעדיף את ""Wealth Management. "יש הרבה סוגי שירות שעונים על ההגדרה פמילי אופיס", אומר קינן, "ואני תוהה אם הם מבהירים מה בדיוק האחריות והסמכות שלהם".

דרישת שלום לקונסיירז'

שירותי הפמילי אופיס מתיימרים בעצם להוות מרכז פיננסי אחד עבור הלקוח, המרכז את העבודה מול כל הגופים הפיננסיים, רואי החשבון, עורכי הדין ויועצי המס, מנטר את עבודתם באופן רציף ופועל לשימור ההון תוך ראייה כוללת ואסטרטגית.

כשמדובר בלקוחות הקלאסיים, נדבכים מהותיים נוספים בשירות הם העברה בין דורית של הכסף (ולעיתים גם של העסק); ניהול הפעילות הפילנתרופית של בני המשפחה; ואחרון חביב, שירותי הקונסיירז' (CONCIERGE SERVICES) - טיפול בכל מה שקשור לאיכות החיים של המשפחה וסידוריה, מרישום הצאצאים לאוניברסיטה, וידוא שהיאכטה הפרטית תעגון במקום הנכון ועד הזמנת כרטיסים לקונצרט.

הלקוח החדש, לעומת זאת, מתמקד בניהול ההון: "אין כמעט לקוח חדש אחד שיודע בדיוק מה יש לו", גורס שיפטר. "בנק אחד מדווח לו בשקלים, השני בדולרים, השלישי באירו. על השאלה כמה מניות יש לו בתיק בכלל אין לו מושג. הם מתנהלים באפלה עד שהם מגיעים לפמילי אופיס".

- אז איך הפמילי אופיס משנים את התמונה?

גונן: "קודם כול, אנחנו מנסים להבין את צורכי המשפחה ולקבוע יחד איתה אסטרטגיה של השקעה. הכסף מפוזר בדרך-כלל בכמה בנקים ואפיקים, כיוון שהלקוחות הללו לא ישימו את כל הביצים בסל אחד. אנחנו מחליטים ביחד באיזה אופן מנהלים את הנכסים - באילו בנקים, קרנות או מנהלי תיקים יושקע הכסף; באילו אפיקים וכמה סיכון מוכן הלקוח לקחת. מחקרים מראים כי התשואה ללקוח מגיעה בעיקר מהקצאת הנכסים ולא מבחירה של מניה או איגרת חוב כזאת או אחרת. אנחנו מתאימים את הלקוח להשקעה - ולא להפך".

- מה קורה לאחר גיבוש אסטרטגיית ההשקעות?

"אנחנו מעבירים את המנדט למנהלי ההשקעות שבחרנו והם קובעים, למשל, אילו מניות או אג"ח לקנות (זהו המודל הניהולי השכיח בקרב חברות האופיס פמילי, אך לא היחיד; KCPS, למשל, מנהלת את ההשקעות בעצמה, ר' נ'). אנחנו מבצעים באופן רציף בקרה ופיקוח על כל הגופים הללו, מנתחים את הסיכונים, בודקים שהעלויות נמוכות וסבירות, ושאין כפילויות בהשקעות, ומספקים ללקוח דיווחים שוטפים. הלקוחות רוצים שקט נפשי ולדעת שיש מישהו שמפקח מבחוץ".

- מדוע שיועצי השקעות במחלקות הבנקאות הפרטית בבנקים לא יספקו את השירות הזה עבור לקוחותיהם העשירים?

"היועצים בבנקאות הפרטית בדרך-כלל נותנים שירות טוב מאוד ללקוחות שלהם, בטח ללקוחות עשירים, אבל הם רואים רק מה קורה בחשבון שמתנהל אצלם וללקוחות האמורים יש בדרך-כלל יותר מחשבון אחד ונכסים נוספים, כך שאין להם ראייה הוליסטית. בנוסף, הם מרוויחים מפעולות שמתבצעות בחשבון, מקנייה ומכירה. השירות יהיה מעולה, אבל לא בהכרח גם הייעוץ יהיה מעולה. גם מנהלי תיקים רואים רק מה שיש אצלם והם מתאימים את הלקוח למסלול ולא את התיק ללקוח על-פי צרכיו, מה שנקרא Tailor Made".

שיפטר מסכים: "אף בנק לא יכול ליצור אסטרטגיית-על גלובלית. גם אם כל בנק נותן את הייעוץ הטוב ביותר שהוא יכול לתת, הוא לא רואה את התמונה המלאה. הבנקים גם נגועים בניגוד עניינים ואם בעבר הם עסקו רבות בניהול השקעות, אחרי ועדת בכר המצב השתנה. נוסף לכך, הפמילי אופיס עוסק בתחומים שבנקים לא עוסקים בהם כמו השקעות לא סחירות, נדל"ן ופרייבט אקוויטי".

עושים ביקורי בית

פרט למטרה לשמר את ההון ולהגדילו, במה עוד דומים הלקוחות החדשים ללקוחות הקלאסיים? בעיקר בסוגיות שונות שקשורות לדורות הבאים. "הם רוצים לסדר את הילדים", מסביר שיפטר, "שיהיו להם דירות, שיתחתנו, לדאוג לצרכים העתידיים שלהם. לפעמים ההורים רוכשים דירות עבור הילדים ומשכירים אותן, בלי שהם בכלל יודעים על זה. הדור השני של הלקוחות החדשים צעיר יותר. הוא לא תמיד בתמונה ולא בהכרח מודע לנכסים שנצברו וליכולות של המשפחה".

גונן מצביעה על נושא נוסף שמעסיק אותם מאוד: "בכל דרך לגאלית אפשרית הם רוצים להגן על ההון שהם צברו מפני בעלי חוב, תובעים, בעל או אישה לשעבר. גם הם רוצים לדעת איך להעביר את ההון לדורות הבאים. אנחנו תומכים בהם בכך והולכים איתם לעורכי דין ולרואי חשבון כדי להסדיר את הנושאים הללו". מדובר, מתברר, בקשת של נושאים: הסכמי ממון וגירושים, צוואות וירושות, התאגדות כחברה בע"מ (מה שמעניק הטבות מס) ואפילו הקמת קרן מיוחדת שתבטיח את עתידו של ילד עם צרכים מיוחדים.

גם אם המשפחה לא נושפת בעורפו של הלקוח החדש, בפיוניר, למשל, מעדיפים להיפגש עם בני הזוג ולעיתים מציעים להם קורסים בנושא שוק ההון, "שתהיה הבנה ושאנשים יקבלו החלטות מתוך ידע", אומרת גונן. אגב, פגישות עם הלקוח נערכות בממוצע פעם בחודש ואלה מתקיימות בדרך-כלל בביתו. אחרי הכול, היחסים הנרקמים בין איש הפמילי אופיס לבין המשפחה אמורים להיות יחסי אמון קרובים.

חלק מחברות הפמילי אופיס - ולפחות אלה שמתיימרות לעבוד על-פי כללי המשחק - גובות דמי ייעוץ בהיקף של אחוז מסוים מההון של הלקוח. על-פי גורם בתעשייה, מהלקוח הקלאסי ועתיר הנכסים מקובל לגבות באזור אחוז אחד, ואילו הלקוח החדש ייאלץ להיפרד מחצי אחוז בערך. סכום זה מתווסף כמובן לעמלות השונות שמשלם הלקוח לגופים הפיננסיים עצמם.

ובכל זאת, מי יתקע לידי הלקוח שהחברות הללו לא "יעשו עליו סיבוב", כמו שעשה, למשל, ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון שהונה את לקוחותיו בעשרות מיליוני שקלים? למנהלי הפמילי אופיס יש תשובה מוחצת: הכסף לא נמצא בידיהם.

"אנחנו לעולם לא נוגעים בו, הוא נמצא בבנקים", מבהירה גונן. "לכן לקוח גם יכול לנתק את ההתקשרות בכל רגע נתון וללא קנסות. זה קורה מעט מאוד".

הכתבה המלאה - במגזין G

סוגרים את העשירייה

עוד כתבות

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד