משרד התקשורת מכין רפורמה חדשה בשיחות לחו"ל

כל בעל רישיון סלולר או מפ"א יקבל אוטומטית היתר לשיחות בינלאומיות במסגרת החבילה, אך לא יחויב לשיחות לכל המדינות בעולם ■ הרפורמה - בעקבות החבילות של גולן טלקום והוט מובייל בהן הציעו שיחות לעשרות מדינות בתוך החבילה

רפורמה חדשה מסתמנת בענף השיחות הבינלאומיות. בימים אלה שוקד הצוות המקצועי במשרד התקשורת על גיבושה של רפורמה חדשה בתחום השיחות הבינלאומיות שתוצג לשר התקשורת גלעד ארדן בזמן הקרוב. הרפורמה החדשה באה לעולם בעקבות השינויים בתחום השיחות הבינלאומיות שנבעו מכניסתן של החברות גולן טלקום והוט מובייל שהחלו להציע בחבילה הבסיסית שלהן שיחות לחו"ל.

במסגרת השינויים המתוכננים נקודת המוצא החדשה היא שכל חברת תקשורת בעלת רישיון מפ"א או סלולר, תוכל להציע שיחות לחו"ל בחבילה שלה. במסגרת זו כל מי שיחייג 00 יוכל לצאת ישירות למדינה הנכללת באותה חבילה שמציע המפעיל. אם הוא ירצה לחייג ליעד שלא בתוך רשימת המדינות בחבילה הוא יצטרך לצאת דרך מפעיל בינלאומי בעל קידומת בינלאומית כמו 012, 018 וכו'.

מפעיל בינלאומי שירצה לספק שירות שיחות עם קידומת בינלאומית דוגמת 012 או 013 וכדומה, יחוייב לספק את השירות לכל המדינות בעולם ולספק שירות ללא הפלייה בין לקוחותיו ללקוחות שאינם שלו.

במקביל, מתכוון המשרד להציע רישיון מיוחד לחברות מתמחות שרוצות להציע שירות למדינות ספציפיות. כך למשל מפעיל מסוים שירצה להציע שיחות למדינה ספיציפית יוכל לעשות זאת, דרך אחד הכבלים הבינלאומיים שיש בישראל, אך הוא לא יוכל לנתב שיחות פנימה. הוא יקבל קידומת ייעודית ויוכל להשתמש בה רק לטובת הוצאת השיחות מישראל, אך בלי שחות נכנסות, שזה יישאר בידי המפעילים הקיימים בעלי הקידומות הבינלאומיות.