אלשיך מתנגדת לפירוק אלביט הדמיה: "החברה מנסה לצוף"

השופטת אלשיך בדיון היום בבית המשפט: "החברה מנסה לצוף ואני לא אדחוף לה את הראש מתחת למים"

שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, מתנגדת לפי שעה לפירוקה של חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר. בדיון שנערך היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל אביב אמרה אלשיך כי "החברה מנסה לצוף ואני לא אדחוף לה את הראש מתחת למים".

אלשיך מקווה שאחת משתי ההצעות להסדר חוב בחברה שעומדות על הפרק תאושר באספות הנושים של החברה שיתכנסו בקרוב.

לפי הצעת החברה, שחבה כ-2.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, הנושים הלא מובטחים יקבלו 90% ממניותיה, מוטי זיסר, בעל השליטה הנוכחי, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, כש-5% מהמניות יישארו בידיו וזיסר והדירקטורים יקבלו פטור מתביעות אישיות נגדם.

לפי הצעת הנאמנים של שמונה סדרות האג"ח של החברה, הנושים יקבלו 95% ממניות החברה, ולא יינתן פטור מתביעות אישיות לבעלי השליטה והדירקטורים.

בדיון היום ביקש כונס הנכסים הרשמי מהחברה להביא לאספות הנושים את שתי הצעות להסדר ולא רק את ההצעה שגיבשה החברה.

לאור דברי הכנ"ר ובהמלצת השופטת אלשיך, הסכים עו"ד אסף ברם הנאמן של סדרות האג"ח שהגיש לפני כחודשיים בקשת הפירוק, להשהות את הבקשה.

"אני חושב שצודק בא כוח הכנ"ר לעניין העמדת שתי ההצעות בפני האסיפות ולקבוע מועדים קצובים וקצרים. בהתאם להמלצת בית המשפט, אני משהה את בקשת הפירוק", אמר עו"ד ברם.

פרקליטי החברה הבהירו מצדם כי אלביט הדמיה "מנסה לשמר את מירב הנכסים, השותפויות והשם הטוב שיש לה כדי להביא להסדר שבו הנושים יבחרו את מקסימום הנכסים כדי להיות במצב שבו ניתן יהיה לפרוע לנושים בנוהל מסודר חלק ניכר מנשייתם".

אלביט הדמיה נמצאת בעיצומנו של משא ומתן להסדר חוב עמם. לפי מתווה ההסדר האחרון שהציעה החברה, בעלי מניות ונושאי משרה, ביניהם זיסר עצמו, לא ייהנו מפטור מתביעות אישיות; החברה תנפיק סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 500 מיליון שקל (לעומת 400 מיליון שקל בהצעה הקודמת); והנושים הלא מבוטחים יקבלו 90% מהמניות - 4% יותר בהשוואה למתווה הקודם. מוטי זיסר, בעל השליטה הנוכחי, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, כש-5% מהמניות ישארו בידיו.

הקרנות הזרות, יורק ו-DK פרטנרס, שהשתלטו על כ-35% מאג"ח החברה, תומכות בהצעה (כפי שתמכו במתווה הקודם). ואולם, חלק ממחזיקי האג"ח בהם כלל פיננסים, אנליסט והראל פיא, מתנגדים לו עקב חששם שהוא יאפשר לקרנות הזרות להשתלט על החברה.