מנכ"ל אל-על: שביתת עובדי משרד החוץ פוגעת בתיירות

שקדי: "שביתת עובדי משרד החוץ אינה מאפשרת לתיירים להוציא ויזות תייר לישראל"

שביתת עובדי משרד החוץ פוגעת בתיירות הנכנסת למדינת ישראל: מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, שיגר למנכ"ל משרד החוץ, רפי ברק, מכתב שבו הוא מלין על הנזקים הכספיים שהשביתה גורמת לחברות התעופה הישראליות בכלל ולאל על בפרט. כך נודע ל"גלובס".

זה זמן מה שעובדי משרד החוץ מוחים על היעדר פתרון לסכסוך העבודה, שעליו הכריזו בתחילת מארס, עם הנהלות משרדי ראש הממשלה והאוצר. בשל העיצומים משרד החוץ לא מנפיק ויזות לתיירים.

"שביתת עובדי משרד החוץ אינה מאפשרת לתיירים להוציא ויזות תייר לישראל", כותב שקדי, "דבר הפוגע כבר עתה בתיירות הנכנסת לישראל ובהתאמה עלול להביא לביטול טיסות. התפתחות זו עשויה להשפיע על פעילותן של חברות התעופה הישראליות ולהסב להן נזק כספי לא מבוטל. אני פונה אליך בבקשה להתערבותך המיידית לתיקון המצב כדי להימנע מהשלכות הכרוכות בעובדי משרדך על כלל הפעילות המסחרית של התעופה הישראלית בכלל וחברת אל על בפרט".

עוד עולה ממכתבו של שקדי כי השביתה גורמת נזק גם לאבטחת התעופה הישראלית בחו"ל. "השביתה מקשה על הצבת אנשי ביטחון. העדר אנשי אבטחה בתחנות שבהן מתקיימת פעילות של חברות התעופה הישראליות עלול לגרום לביטולי טיסות ועיכובים בתוכנית הטיסות, אשר יביאו להוצאות כספיות ונזקים אחרים, בעיקר בתקופת שיא הקיץ והחגים, ובכך עלולים להשפיע על פעילותן של חברות התעופה הישראליות על כל המשתמע מכך", כותב שקדי לברק.

ואם לא די בכך, השביתה פוגעת גם במאמצי השיווק של מדינת ישראל מעבר לים. במכתב ששלח מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, לברק ואף הוא הגיע ל"גלובס", מתריע הלוי על הפגיעה: "באוגוסט הקרוב עתידים לצאת לשליחות בחו"ל שלושה מעובדי המשרד. בימים אלו נערכים השליחים לקראת יציאתם לשליחות, במסגרת זו עליהם לטפל בהעברת תכולות הדירה מישראל ליעד שליחותם, חתימה על הסכמי שכירות, קבלת דרכון דיפלומטי ועוד. בשל העיצומים נפגעת היערכות השליחים, שכן הדרכונים הדיפלומטים מעוכבים, הובלות תכולה נעצרות ואנו חוששים כי היציאה לשליחות עלולה להיפגע ובכך ייגרם נזק לפעילות המשרד", כתב.

"נגיע לפגיעה בתיירות"

עובדי משרד החוץ דורשים לשפר את תנאי השירות של נציגי ישראל בחו"ל. לטענתם, שכר עובדי החוץ נשחק ריאלית בעשרות אחוזים. העובדים דורשים לתת מענה לעובדה שהם נאלצים להסתפק במשכורת אחת בעת השליחות כי בני זוגם מתקשים להתפרנס בחו"ל ולפתח קריירה רציפה בארץ. הם גם מלינים על כך שמשרד רה"מ מסכל את יכולתם לשבות והורה לשב"כ לטפל במקומם בביקורים של גורמים זרים רשמיים בארץ ושל גורמים ישראליים בחו"ל.

העובדים, שמאות מהם הפגינו היום (ב') מול משרד רה"מ, מוחים גם על החלטת האוצר לנכות משכרם את השעות הנוספות, הכוננויות וחלק מהוצאות הרכב שלהם בגין ימי העיצומים. "עובדי משרד החוץ מצפים לפתרון אמיתי של המשבר הקשה. עד היום נמנענו מפגיעה באזרחי ישראל, אך לצערנו בגלל ההתעלמות מאיתנו אנחנו מגיעים למחוזות שלא היינו רוצים להיות בהם, כולל פגיעה בתיירות, בשירות לאזרח ועוד", אמר ל"גלובס" יעקב ליבנה, חבר בוועד עובדי משרד החוץ.

מאל על נמסר בתגובה: "אכן נשלח מכתב". ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הכתובת האמיתית היא משרד האוצר ולא משרד החוץ. אם האוצר ייכנס למו"מ רציני עם עובדי משרד החוץ, ניתן יהיה לפתור את כל הבעיות, כולל ויזות תיירים ומאבטחים".