ארה"ב: מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור עלה ל-50.9 נק'

מדובר בפעם הראשונה שהמדד מצביע על התרחבות בהיקף הייצור בארצות הברית מזה מספר חודשים ■ נתון הוצאות הבנייה שפורסם במקביל רשם עלייה של 0.5% בהתאם לצפי

חדשות טובות מכיוונה של ארצות הברית. מדד מנהלי הרכש בתחום היצור של חודש יוני שהתפרסם היום רשם לראשונה מזה מספר חודשים קריאה מעל ל-50 נקודות שמצביעה על התרחבות בהיקף הפעילות היצרנית ברחבי ארצות הברית. בעקבות פרסום הנתון, העליות בוול סטריט התחזקו.

מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור לחודש יוני רשם עלייה לרמה של 50.9 נקודות ובכך חצה לראשונה את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות בהיקף הפעילות. האנליסטים צפו כי המדד יעלה לרמה של 50.5 נקודות וזאת מרמה קודמת של 49 נקודות שנרשמה בחודש מאי.

המדד מרכז תשומת לב רבה בקרב המשקיעים שכן הוא מספק תמונת מצב לגבי שוק היצור האמריקאי וכולל גם רמיזות בנוגע לשיעור האבטלה שיפורסם בביום שישי הקרוב. הקריאה הטובה של המדד עשויה להביא לירידה בשיעור האבטלה, וירידה שכזו עשויה להיות מכריעה לקראת פגישת חודש ספטמבר של ועידת השוק הפתוח של הפד, שעל פי רוב האנליסטים תהיה זו הפגישה שבה יוחלט על תחילת צמצום היקף תוכנית רכישות האג"ח.

בשעה 17:00 שעון ישראל, ביחד עם פרסום מדד מנהלי הרכש, התפרסמו גם נתוני הוצאות הבנייה לחודש מאי ש,בהתאם לצפי, רשמו עלייה של 0.5% וזאת לאחר עלייה של 0.4% בחודש אפריל.