ההתאחדות לכדורגל רומזת: חוסר שקיפות ואי-סדרים בטוטו

אבי לוזון דורש ממנכ"ל הטוטו להמציא מסמכים על הסכמי הפרסום, המכרזים וההעסקה בטוטו: "מי שמדבר גבוהה על שקיפות צריך לעמוד ברף שהציב"

לאחר פרסום דוח זליכה בשבוע שעבר ומלחמת ההשמצות ההדדיות בין הצדדים, ההתאחדות לכדורגל מסירה את הכפפות במאבק נגד הטוטו ומשרד הספורט.

במכתב ששיגר היום (א') יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, למנכ"ל הטוטו איציק לארי, הוא מבקש להמציא עבורו את המסמכים הבאים: 1. כל המכרזים שפרסם הטוטו מתחילת המילניום, כולל המסמכים הקשורים להליכי המכרזים; 2. הסכומים שהטוטו הוציא או התחייב להוציא עבור פרסום בין השנים 2011-2013; 3. רשימה שמית של העובדים שנקלטו לעבודה בטוטו מאז שנת 2008, לרבות במסגרת "חוזה מיוחד", מה היו התהליכים בהם נקט הטוטו לקבלת העובדים, לאיזה תפקידים התקבלו ומהו השכר שנקבע להם; 4. רשימה שמית של העובדים שעבודתם הופסקה מאז 2008.

לוזון מבקש לקבל את העתקי המסמכים והמידע עד ל-25.7.2013. בתגובה, ענה לו מנכ"ל הטוטו איציק לארי: "אבי שלום. קיבלתי את מכתבך. לאור העובדה שהינך מבקש חומר רב וישן, הליך איסופו עשוי להמשך מעבר למועד שנקבת".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "יו"ר ההתאחדות לכדורגל מצפה ממי שמדברים גבוהה על שקיפות, לעמוד ברף שהציבו".

כזכור, ועדת זליכה המליצה לטוטו לא לחדש את הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל, בשווי של כ-80 מיליון שקל בשנה, במידה וההתאחדות לא תעמוד בהמלצות שהגישה הוועדה למשרד הספורט.

תגובת הטוטו לדברים: "אבי לוזון הינו חבר בדירקטוריון מועצת ההימורים, ועל כן הינו זכאי לקבל ולעיין בכל החומרים שביקש. הטוטו כאמור מתנהל בשקיפות מלאה, ויעמיד לרשות לוזון את החומרים שביקש".

עוד בנושא:
ירון זליכה: "בחירת עודאי חוסיין בעיראק שקופה יותר מבחירת לוזון"
אזלו קלפיו של אבי לוזון / דעה
מה עושים עם הסכם שיווק של 80 מיליון שקל? / דעה
עמוס לוזון סימס ליו"ר הטוטו: "אתה סמרטוט!!"