גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רצח מזעזע בקריית גת לא דווח - כי לא מעניין מה שקורה בפריפריה

ולדיסלב קולוסוב נדקר למוות לפני 3 שבועות בפתח ביתו, לאחר שהעיר לחבורה מרעישה ■ למה זה לא הגיע לכותרות? אולי כי זה קרה בקריית גת

בלילה שבין חמישי לשישי לפני 3 שבועות נדקר למוות ולדיסלב קולוסוב בן ה-23 בפתח ביתו בשדרות מלכי ישראל בקריית גת. עוד מקרה של אלימות שרירותית, חסרת סיבה והקשר - מלבד אלכוהול ושיעמום.

אלא שלהבדיל ממקרים אחרים, סיפור מותו של ולדיסלב - ולדיק, בפי חבריו ומשפחתו - לא חצה את צומת פלוגות, לא עורר רעש, לא הפך למשל ולא גרר גל של זעזוע. אדם חי, אדם מת, נגמר.

הגעתי לסיפור הזה במקרה. הייתי בדרך לקריית גת לעוד כתבה בסדרה על הבחירות המוניציפליות, וחבר שעובד עם אחותו של ולדיק סיפר לי על זה. אז קפצתי לבקר.

שדרות מלכי ישראל הוא מהרחובות הארוכים והראשיים של קריית גת. יש בו את מרכז הקניות ישפרו, מגדלי דירות מפוארים ובתי-ספר, אבל לקראת סופו הוא הופך לסדרה של שיכוני רכבת מכוערים, הרוסים ומוזנחים. באחד מהם, לקראת סוף השדרה, גרה משפחת קולוסוב.

שביל הגישה לבניין הרוס כולו, אין מצב שזקנים שעוברים שם לא נופלים. הנורות בחדר המדרגות לא עובדות, אז לא רואים אם מלוכלך או לא. בקומה השנייה, בדירה קטנה ולא מוארת, יושבת מה שנשאר ממשפחת קולוסוב - האם ליה, האב אלכסנדר והאחות נאדיה.

האב אלכסנדר שותק. שתיקתו כבדה, צפופה, ממלאת את החדר ביגון. מבטו מושפל לרצפה. עבד כפועל במפעל של סימנס בבית-שמש. המפעל נסגר לפני כחודש, וכל העובדים פוטרו. כמה ימים אחר-כך נרצח בנו.

גם לפני זה הוא לא היה דברן גדול, אומרת בתו, אבל מאז שוולדיק מת הוא בקושי מוציא מילה מהפה. ליה, פועלת בחוות הזרע, מדברת. כל אחד מתמודד בדרכו.

הם לא יודעים הרבה. המשטרה לא מעדכנת אותם. מה שהם יודעים, הם יודעים מהמקומונים ומשמועות. לפי המקומונים של קריית גת, החשד הוא כזה: בשעה אחת וחצי חזר קולוסוב מבילוי, ביקש משי אזולאי (20), שמתגורר מעבר לכביש ושישב עם 3 חברים על ספסל בכניסה לבניין, שלא יעשה רעש, ואזולאי הביא סכין ודקר אותו 9 פעמים.

קולוסוב שכב מדמם במשך כשעה עד שעובר אורח - או אחד מחבריו של אזולאי לפי גרסה אחרת - הבחין בו והזעיק את מד"א, שהגיעו מאוחר מדי. מותו נקבע בבית-החולים. את אזולאי הסגירה אמו למשטרה מאוחר יותר.

השכנים בשיכון האומלל, שכבר רגילים לצעקות ולמריבות בלילות, הגיפו את התריסים. לא שמעו, לא ראו, לא ידעו. במשך כל הזמן הזה שכב ולדיק קולוסוב בכניסה לביתו ודימם עד מותו.

ליה יושבת בסלון הקטן עם תמונות של בנה המת. "ב-4 בבוקר היו דפיקות בדלת. חשבתי אולי ולדיק יצא בלי מפתח. כשהוא יוצא אני דואגת - כל אימא דואגת, לא? הוא תמיד כעס עליי על זה. פתחתי את הדלת. עמדו שם 4 שוטרים ואמרו לי: ולאד נדקר. שאלתי אם הוא בסדר, אמרו שאיבד קצת דם ושלקחו אותו לחדר ניתוח. התלבשנו ונסענו לברזילי".

בברזילי שלחו את המשפחה מחדר לחדר ומקומה לקומה, עד שהגיעו לחדר הניתוח הנכון. "היו שם כל-כך הרבה רופאים שיצאו ונכנסו. בסוף יצא רופא ואמר שוולדיק הגיע בלי לחץ דם, והם כבר לא יכלו לעשות כלום. שאלו אותי אם אני רוצה לראות אותו. אמרתי שכן, חשבתי שאולי זו טעות וזה בכלל לא הוא. הכניסו אותי לחדר ונתנו לי לראות רק את הראש. העיניים שלו היו סגורות עם פלסטר, והפנים שלו היו קרות".

היא נשברת, בוכה ונרגעת. "אחר-כך הכניסו אותי שוב. הוא כבר היה נקי בפנים, אפילו עם ג'ל בשיער. והפנים שלו היו לבנות וקרות. שמתי את הידיים על הלחיים שלו ונתתי לו נשיקות. את הגוף לא נתנו לי לראות. אמרו שאסור".

המת והחשוד הכירו אחד את השני מהשכונה. "מכירים מגיל קטן", אומרת האחות נאדיה, "אמרו שלום-שלום, אבל לא היו חברים. לא היה ביניהם איזה ריב או משהו".

- אלימות מהסוג הזה היא דבר שקורה הרבה פה בשכונה?

"עושים פה הרבה רעש והרבה לכלוך, כן. צועקים, שותים, שוברים בקבוקים. אבל אין כל-כך הרבה אלימות. אנשים מפחדים להתלונן, וגם כשמתקשרים למשטרה, בדרך-כלל היא לא באה".

- זה על רקע עדתי, רוסים נגד מרוקאים?

"לא יודעת, לא נראה לי. תאמין לי שאני מחפשת את הסיבה כל הזמן. אני לא מרגישה גזענות פה, אבל...".

גם בעירייה, במשטרה ובבתי-הקפה בקריית גת מכחישים כולם שמדובר במריבה על רקע עדתי. זה בגלל האלכוהול, אומרים כולם, זה בגלל שלצעירים אין מה לעשות בעיר - אין מתחמי בילוי ואין מועדון, כל מה שיש זה לשבת על הספסלים, לשתות ולחפש עניינים. שום דבר עדתי, הם אומרים, אבל הפייסבוק מספר סיפור אחר.

כמה ימים אחרי הלוויה פתחה נאדיה דף פייסבוק, משפחת החשוד וכמה מחבריו הגיבו שם וקיללו את הקללות הרגילות: רוסים מסריחים, תחזרו לרוסיה, כולכם זונות. הקללות, חלקן כבר נמחקו, נכתבו בעברית כל-כך עילגת ועלובה, שזה כבר מדכא בפני עצמו.

היו שם גם איומים כמו: "חכו תראו שהוא ישתחרר מה הוא יעשה לכם פה". מצד שני, בדף פייסבוק אחר שנפתח, אפשר היה למצוא תגובות כמו: "תחזרו לקזבלנקה, קופים, חיות".

למרות כל זאת, המשפחה מספרת כי ללוויה של ולדיק באו המון אנשים, מכל העדות. גם אתיופים.

אנחנו יורדים למטה לזירת הרצח. ספסל עלוב בכניסה לבניין. הנה, אומרת נאדיה, כאן זה קרה. מדי פעם עוברים על פניה שכנים בשתיקה. גם 3 שבועות מאז המקרה, אחרי שהכול נוקה, נאדיה עדיין מחפשת כתמי דם. היא מספרת שכשאביה ירד לנקות את הדם מהמדרכה, עמדו מהצד השני משפחת הדוקר וצחקו. זו הייתה הפעם הראשונה ששמחתי שהוא לא מדבר עברית כל-כך טוב, היא אומרת.

אנחנו הולכים לפגוש את החברים של ולדיק - דימה אוריאש (24), אלכס ליסיצין (25) ונחום שגבייב (23). השניים הראשונים עובדים בנגרייה, שגבייב באינטל. ולדיק השתחרר מהצבא לפני כשנה וחצי ועבד בחשמל. הם חברי ילדות, והיו יחד במסיבה באותו הלילה במושב נהורה.

"רקדנו, שתינו, נהנינו", אומר נחום, "אחר-כך חזרנו לקריית גת, ישבנו קצת על ספסל לנקות את הראש, ונפרדנו".

אף אחד, כאמור, לא יודע בדיוק מה היה שם, אבל החברים מנסים לנחש: בטח אמר משהו, וההוא נתפס על המילה.

דימה מספר שאחרי הרצח הוא שלח מיילים והתקשר לערוצי החדשות. אפילו לא חזרו אליו. לקחנו את זה מאוד קשה, הם אומרים. הגזענות ירדה, אבל היא עדיין שם. אלכס מספר ששמע מישהו אומר: מגיע לרוסי הבנזונה שמת.

הפרקליטות והמשטרה לא מוכנות להגיב לפני הגשת כתב אישום. עו"ד סאני שייקיס וגיל פרידמן מטעם אזולאי מסרו כי "נכון למועד הזה לא ראינו את חומר הראיות, ואנחנו לא מאשרים או מכחישים". יש לציין כי ביום ד' ה-17 ביולי7, פורסם כתב האישום המלא.

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן וגרנות הגליל, ירי נוסף גם לראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים