סיוט בשיט התענוגות: ישראלים נתקעו שעות בלב ים

800 נוסעים שציפו לשיט תענוגות באונייה של חברת "מנו ספנות" נתקעו במשך שעות בלי מים וחשמל בשל תקלה - כשהיו בדרך חזרה מכרתים לחיפה

שיט התענוגות הפך לסיוט: 800 נוסעים בספינה של חברת "מנו ספנות" נתקעו אמש בלב ים במשך כ-5 שעות בשל תקלה במערכת החשמל. "לא היתה אפשרות לשתות מים והנוסעים נכנסו לפאניקה", סיפרה היום (ה') אשתו של אחד הנוסעים לחדשות 2 באינטרנט אחרי שעות ארוכות של דאגה לבנה ובעלה.

הספינה "גולדן איריס" יצאה מכרתים אתמול בערב לכיוון חיפה. 10 ק"מ מהאי היווני התעוררה תקלה במערכת החשמל והספינה עצרה. "ב-23:00 קיבלתי טלפון מבעלי אורי שנמצא עם בני על הסיפון, שהם עומדים מעל לשלוש שעות עם מנועים דוממים", סיפרה לילך סוסי על שאירע. "הייתי רגועה בהתחלה וחשבתי שזה יסתדר, אבל ב-1:00 בלילה כששמעתי שזה לא מסתדר התקשרתי למנו ספנות".

סוסי אומרת כי בחברה ענתה לה מוקדנית, שהפנתה אותה למשטרת הגבולות. שם הפנו אותו למשרד החוץ ובמשרד אמרו לה כי הם מטפלים בבעיה ושלחו אותה לקב"ט של "מנו ספנות", איתו עמדה בקשר כמעט כל שעתיים. "הוא אמר לי שלא נשקפת סכנה לנוסעים, הייתי בלחץ מטורף", תיארה לילך.

"הלכה לנו השבת"

לדבריה, ב"מנו ספנות" אמרו לה שייתכן שהספינה תחזור לכרתים. "ב-5:00 התקשרתי לשאול אם הם אכן הגיעו לכרתים ואז אמרו לי שהתגברו על הבעיה". אחרי כשעה קיבלה סוסי גם שיחה מבעלה. "שאלתי אותו מתי יגיעו, אנחנו שומרי שבת, והוא אמר שיחזרו רק בסביבות חצות. הלכה לנו השבת", אמרה לילך, "אבל העיקר שיגיעו וננשום לרווחה".

בחברת "מנו ספנות" אומרים כי הספינה "גולדן איריס" עצרה כמקובל כדי לתקן את התקלה במערכת החשמל. במהלך הלילה תוקנה התקלה, הספינה יצאה לדרך והיא צפויה להגיע לנמל חיפה מחר בצהריים. "רוב הנוסעים קיבלו זאת בהבנה", אמר דובר החברה. "קורה שבמערכות מכניות יש תקלות. התקלה טופלה".