שלמה ינאי: "המשאב העיקרי של מדינת ישראל אינו הגז"

"המשאב העיקרי של מדינת ישראל היה ונשאר מעל הקרקע ולא מתחתיה והוא יתרוננו היחסי בתחומי המדע והטכנולוגיה. וראשיתה בהשכלה גבוהה"

"למרות גילוי הגז, המשאב העיקרי של מדינת ישראל הוא יתרוננו היחסי בתחומי המדע והטכנולוגיה", כך אמר היום (ה') שלמה ינאי, סגן יו"ר קרן רוטשילד קיסריה.

בהתבטאות ראשונה בפומבי מאז מונה לתפקידו, נשא ינאי דברים באירוע הסיום של ארגון שגרירי רוטשילד, שנערך היום בקיבוץ שפיים. בנאומו אמר כי "מדינת ישראל לא התברכה במשאבים רבים ולמרות גילוי הגז, המשאב העיקרי של מדינת ישראל היה ונשאר מעל הקרקע ולא מתחתיה והוא יתרוננו היחסי בתחומי המדע והטכנולוגיה. וראשיתה בהשכלה גבוהה".

ינאי הוסיף כי "לצד ההשכלה הגבוהה, חובה עלינו להשקיע יותר ויותר באתגרים החברתיים העומדים בפנינו ובמרכזם - צמצום הפערים תוך שילוב הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בחברה הישראלית".

ינאי, מנכ"ל טבע לשעבר, מונה לסגן יו"ר קרן קיסריה בחודש מארס האחרון. הבחירה בינאי היתה אישית של הברונית אריאן דה רוטשילד שלפני כשבועיים הגיעה לישראל למשך כמה שעות. על הבחירה בתפקיד, כמחליפו של עו"ד דוד אפרתי, התמודדו בעיקר פוליטיקאים שלא מצאו את מקומם בכנסת הנוכחית, בראשם דליה איציק ויעקב אדרי מקדימה ושלום שמחון מתנועת העצמאות.