מכת פייזר: טבע הפסידה 452 מ' ד' ברבעון בצל מחיקת ענק

נקודת האור: מכירות הקופקסון עלו ב-9% ל-1.1 מיליארד דולר ■ בנטרול הוצאות חד פעמיות החברה עמדה בתחזיות האנליסטים עם רווח נקי של 1.2 דולרים למניה ■ תחלק דיבידנד של 1.15 שקלים למניה

מחיקה של כמעט 1.5 מיליארד דולר פגעה בתוצאות הכספיות של טבע ברבעון השני של השנה ולמעשה החברה מציגה הפסד של 452 מיליון דולר (53 סנט למניה, על בסיס GAAP). זאת, לעומת רווח של 863 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה היום (ד') החברה. טבע מנוהלת ע"י ג'רמי לוין.

טבע רשמה מחיקה של 1.435 מיליארד דולר בגין ההפסד המשפטי לפייזר בנוגע לשיווק הגרסה הגנרית של תרופת הפרוטוניקס. מעבר למחיקה בגין הפרוטוניקס (שהייתה ידועה בשל ההפסד המשפטי לפייזר), טבע ביצעה גם הפרשה של 485 מיליון דולר בגין התדיינות משפטית בסוגיית הגבלים עסקיים של תרופת הפרוביג'יל. מחיקה נוספת של 55 מיליון דולר נרשמה בגין הוצאות רה-ארגון ומחיקה נוספת של 288 מ' ד' נרשמה על הפחתת מוניטין.

בנטרול ההוצאות החד-פעמיות רשמה טבע רווח (non-GAAP) של 1.2 דולרים למניה, בדומה לתחזיות האנליסטים. החברה עמדה גם בתחזית ההכנסות - 4.9 מיליארד דולר ברבעון.

הקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, המשיך להחזיק את החברה עם הראש מעל המים גם ברבעון השני. מכירות הקופקסון צמחו ב-9% ל-1.1 מיליארד דולר. בארה"ב, ההכנסות עלו ב-17% ל-817 מיליון דולר כתוצאה מעליית כמויות ומחירים. בשוק מעריכים כי מכירות הקופקסון יישחקו עקב כניסת תרופות מתחרות לאחרונה.

טבע תחלק דיבידנד של 1.15 שקלים למניה כאשר היום הקובע יהיה ב-20 באוגוסט ויום התשלום ב-2 בספטמבר.

"הכנסות נטו של 4.9 מיליארד דולר הינן בדומה לרבעון הקודם. אנו מרוצים מהצמיחה במכירות התרופות היחודיות שלנו וכן התרופות ללא מרשם (OTC)", מסר לוין. "בטווח הזמן הקרוב עד בינוני, אנו נלהבים במיוחד מהמומנטום החיובי בעסק הגנרי שלנו בארה"ב, מההתקדמות בצנרת התרופות הנמצאות בשלבי מחקר ופיתוח, במיוחד בתחום הישויות התרפוטיות החדשות (NTEs), ומההשקה הצפויה של מספר תרופות גנריות ויחודיות חשובות.

"טבע היא חברה שונה משהייתה לפני שנה. אני בטוח מאד ביכולות החברה ובעתידה. אנו בונים עסק חזק ומגוון וצנרת מוצרים מבטיחה שיסייעו לטבע להשיג צמיחה וביצועים משופרים".

הכנסות החברה בארה"ב עלו ב-2% בעיקר הודות לקופקסון, כאשר מכירות התרופות הגנריות בארה"ב ירדו ב-8%. ההכנסות בארה"ב היוו 51% מסך מכירות החברה. ההכנסות באירופה, המהוות 30% מסך ההכנסות, ירדו ב-3% וההכנסות בשאר העולם ירדו ב-8%.

בהכנסות מתרופות ללא מרשם (OTC) נרשמה עלייה של 17% ל-257 מיליון דולר, בעיקר בשל מכירות גבוהות יותר של פורטפוליו התרופות הקיים של PGT Healthcare, המיזם המשותף של טבע ופרוקטר אנד גמבל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם בכ-875 מיליון דולר בהשוואה ל-1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל, קרי ירידה של 27%. במהלך הרבעון החולף בוצעה רכישה עצמית של כ-7.6 מיליון מניות בעלות כוללת של כ-297 מיליון דולר. מתחילת השנה, טבע רכשה 12.8 מיליון מניות בכ-497 מיליון דולר. מתחילת שנת 2012, טבע ביצעה רכישה עצמית של 40.9 מיליון מניות בסכום כולל של כ-1.7 מיליארד דולר, וזאת כחלק מתוכנית רכישה עצמית בהיקף של 3 מיליארד דולר שאושרה בדצמבר 2011.