אספן בהצעה חדשה לנושי אג"ח חבס: רוצים רק את NSI

יתר נכסי חבס יופרדו ויימכרו, והתשלום ישמש כהחזר למחזיקי אג"ח

מחזיקי האג"ח של חברת חבס השקעות , בהיקף של כ-450 מיליון שקל, התכנסו הבוקר במלון סיטי שבתל אביב, כדי לדון בהצעה החדשה להסדר חוב שהגישה חברת אספן גרופ שבשליטת רוני צארום. זאת לאחר שמגעים שניהלו מחזיקי האג"ח עם מציעים אחרים לא הגיעו לכדי הצעה מחייבת.

לפני כמה שבועות הגישה אספן הצעת השתלטות על חבס הקורסת, אשר כללה תספורת של כ-40% על החוב המתואם למחזיקי האג"ח. לאחר שהאחרונים כבר אישרו את המתווה, משכה אספן את ההצעה, לאחר שביצעה בדיקת נאותות בנכסיה של חבס. זאת בעקבות הערכתה את שווי נכסי NSI - קרן הנדל"ן ההולנדית שמהווה את הנכס המרכזי של חבס - הנמוכה מהשווי המוצג בספרים.

באספן גיבשו הצעה חדשה, אשר בשונה מההצעה הקודמת, שבה הציעה לרכוש את כל נכסי חבס, היא תרכוש את החברה כשבתוכה רק ההשקעה ב-NSI (74% ממניות החברה הבת חבס סטאר, שמחזיקה כ-21% ממניות NSI). יתר נכסי חבס - שני פרויקטים בארץ ונכסים נוספים - יופרדו מהחברה הקיימת, יימכרו, והתשלום ישמש כהחזר למחזיקי האג"ח מסדרות 4 ו-12.

בהצעה החדשה תזרים אספן 70 מיליון שקל לחבס השקעות (נוסף על מיליון אירו שכבר הוזרמו), בתמורה להקצאה של 51% ממניות החברה, ויתר המניות יוקצו למחזיקי האג"ח, כך שבעלי המניות הקיימים בחבס, ובראשם הרצל חבס, יאבדו את מניותיהם. נוסף על כך תנפיק חבס "החדשה" אג"ח בכ-70 מיליון שקל למחזיקים מסדרה 4.

ההצעה של אספן תהיה בתוקף עד יום חמישי, ואם מחזיקי האג"ח של חבס יאשרו באופן אינדיקטיבי את המתווה הזה, יחל המו"מ להסדר מלא בין הצדדים.

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, וגיא פרג, יו"ר החברה, אמרו היום ל"גלובס": "אנו מאמינים כי הצעתנו המחייבת, שניתנה היום לנציגות האג"ח, טובה וראויה, ומבוססת על זהות אינטרסים ופוטנציאל לאפסייד לשני הצדדים. יחד עם זאת, לאור העובדה שאנו נמצאים בתהליך זה זמן רב, הצעתנו היא בכפוף לכך שמחזיקי האג"ח יצביעו בעדה עד יום חמישי הקרוב".