JTI: טופ איי ויז'יון סיימה פיתוח מערכת מוטסת לאיסוף מידע מודיעיני

מנכ"ל JTI: "החברה תוכל לבצע מכירות כבר בחודשים הקרובים תוך שהיא פונה לשוק צמא לפתרונות"

חברת JTI, המתמחה בהשקעה בחברות עתירות טכנולוגיה, הודיעה כי חברת הפורטפוליו טופ איי ויזיון סיימה תהליך בן 14 חודשים של פיתוח והוכחת היתכנות של מערכת מוטסת לאיסוף מידע מודיעי בזמן אמת. המערכת משלבת את טכנולוגיית הגימבלים של טופ איי. המערכת היא הראשונה מסוגה בעולם ומאפשרת שדרוג ביצועים משמעותי בהשוואה לכל פתרון דומה הקיים בשוק.

טופ איי עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות תצפית טקטיות על גבי בלון, מיני מזל"טים ומטע"דים (מטען ייעודי הנישא על ידי כלי הטיס) מיוצבים קלי משקל לשימושים אזרחיים וצבאיים. החברה רשומה במרשם היצוא הבטחוני במשהב"ט.

"אנו שמחים על ההגעה לאבן דרך משמעותית זו. לחברה טכנולוגיה ייחודית ומערכת טקטית שאין דומה לה בעולם, אשר הודגמה למספר לקוחות שהביעו עניין רב במערכת. אנו מאמינים כי החברה תוכל לבצע מכירות כבר בחודשים הקרובים תוך שהיא פונה לשוק הצמא לפתרונות מסוג זה", מסר ד"ר צביקה בן-פורת, מנכ"ל JTI.

החברה מייצרת, בין היתר, מערכות בלוני תצפית אווירית מתקדמת המשדרת תמונה בזמן אמת באיכות גבוהה ומסוגלת לצפות שטח אווירי רחב היקף. המערכת מאפשרת קליטה של תמונות ממספר עמדות קליטה בו זמנית. המערכת מורכבת מבלון הליום אשר אליו מוצמד מטע"ד בעל משקל נמוך במיוחד - פרי תוצרת טופ איי ויז'יון.

המערכת מאפשרת לצלם ולתעד ארועי ספורט, ארועי בידור מסוגים שונים באיכות תמונה גבוהה תוך שימוש בזוויות צילום מורכבות וללא הפרעה לאירוע עצמו. עלותה הינה זולה לאין ערוך ביחס לעלויות של מסוק שיבצע פעילות דומה או כל פיתרון אחר. השימושים למערכת הינם מגוונים ונעים משימושים צבאיים להגנה על גבולות, מערכת תומכת מודיעין, אבטחה היקפית, אבטחת VIP וכמובן שידורי טלוויזיה.