הנקראות ביותר

ליאור סושרד: "לעל-חושי יש פוטנציאל אדיר בעולם העסקים"

‎וורן באפט וביל גייטס הם רק חלק מאנשי העסקים שמצאו את עצמם שמוטי לסת בפגישה עם ליאור סושרד ■ בראיון ל"גלובס" מדבר האמן העל-חושי על הקשר בין מנטליזם לבין שיווק ומיתוג ומספר על הטכניקות "המחתרתיות" שפיתח

"אני אינפוטיינר", אומר האמן העל-חושי ליאור סושרד, 31, כשהוא נשאל להגדרת עיסוקו המרכזי הנוכחי. פחות מיממה לאחר פגישתו עם איל העסקים וורן באפט ("וורן באפט איש ממש נחמד. ישב ודיבר איתי בגובה העיניים על אשתי ועל החיים. היה מרתק ומיוחד"), ויום לפני שהוא עולה על מטוס להודו, שם יעביר סדנה לאנשי עסקים לשיפור יכולות וכישורים אישיים, סושרד מסביר בראיון ל"גלובס" מה לו ולאצולת העולם העסקי הבינלאומי, הכוללת, בין השאר, מלבד באפט, את נשיא ארצות-הברית לשעבר ביל קלינטון, מנכ"ל מיקרוסופט ביל גייטס, סטיוארט ראר וטוני בלייר.

סושרד: "איך הרגשת שגיליתי את המספר שחשבת עליו?"

אני: "הלם ושמחה".

סושרד: "הלם ושמחה! נכון? בלבול. אני קורא לזה 'פליאה'. פליאה זה תכונה שחסרה להרבה אנשים, אני מספק להם את זה. לאט-לאט גיליתי שיש כל מיני אספקטים של הבידור הזה. גם עסקיים".

- תסביר.

"אם אני עושה מהלך שקשור לשעון של אומגה ומדהים אותך, אתה תזכור את השעון הזה, משום שלאירוע נוצר אימפקט רגשי עליך. כשאני מקשר מהלכים מפליאים למותג, להשקה, לשיווק של מוצר - יזכרו את המוצר. ככה נפל לי האסימון. הבנתי את הפוטנציאל האדיר של העל-חושי בעולם העסקים. זה קשור לתחום שנקרא 'אינפוטיימנט'. שילוב של אינפורמציה ואנטרטיימנט.

"אני נשכר היום על-ידי חברות גדולות בארץ ובחו"ל. נסעתי פעם בגרמניה במכונית BMW בעיניים עצומות, כשהקונספט היה שאמרתי לקהל שהם יכולים לסמוך על המכונית באופן עיוור. אני יוצר מטאפורות מצחיקות, בונה קונספטים שונים לחברות כדי לעזור להן למכור את המוצר".

- תן עוד דוגמה.

"אירוע שעשיתי לשעוני סווטש. גולת הכותרת הייתה, שהעליתי עשרה חבר'ה על הבמה, ועצרתי להם את השעונים. כולם נדהמו. חוץ מאחת שהשעון שלה לא עצר. נכנסתי לשחקן שבי ואמרתי - 'לא יכול להיות. תראי לי. או מיי גוד'. ניסיתי שוב. השעון לא נעצר ואז שאלתי אותה - 'איזה שעון את עונדת?'. בעצם, שאלתי כל אחד איזה שעון הוא עונד. אחד אמר, 'קרטייה'. הבא אחריו אמר 'ברייטלינג'. היחיד שלא נעצר הוא של סווטש. ואז אמרתי לקהל - 'יש שעונים שגם אני לא יכול לעצור. הם טובים מדי'. המנכ"ל של סווטש צרח, הקהל התפקע מצחוק. המסר היה נורא ברור. לכולם.

"עוד דוגמה. עשיתי מופע לחברת המדפסות HP. הדפסתי מחשבות של הקהל שניחשתי, על דפים גדולים כאלה. הקהל עבר שני שלבים. גם חטף שוק, וגם תוך כדי זה, אמרתי: 'שמתם לב שהדפסתי את הדפים האלה בתוך 8 שניות? אתם יודעים שהמדפסות של HP יכולות להדפיס ב-8 שניות?'. אתה מבין? אני למעשה הופך להיות איש שיווק מתוחכם של החברה".

- אתה לא חש בהוזלה של היכולות שלך?

"תראה, קודם כול, יש הופעות צדקה וגיוסי כספים שאני עושה בעולם. אני למשל מתערב עם מיליארדרים על הבמה, זוכה ומרוויח כסף עבור הצדקה. באירוע האחרון עזרתי לגייס מעל מיליון פאונד לקרן שייסד הטניסאי נובאק דוקוביץ. מאז שהייתי ילד, אהבתי את הבמה. אני פרפורמר. אמנם הייתי רוצה להיכנס יותר לעולם העסקים, ובטוח יהיו לי יתרונות, אבל לא יהיה לי את הכיף של לעמוד על הבמה. לא הכול עושים עבור כסף".

- היכולות שלך ניתנות בחלקן ללימוד?

"אני יכול ללמד אותך חלק מהעקרונות, כמו למשל - איך משפיעים על בנאדם לבחור במספר מסוים, איך לגרום לאנשים להגיד 'כן'. אחד העקרונות החשובים הוא 'חוק 3 השניות'. קראתי את זה בספר 'המשחק', ויישמתי את החוק לעולם העסקים. הרעיון הוא ש-3 שניות הן הזמן שלך לפעול. אחרי 3 שניות, יורד לך האדרנלין, ואתה נכנס להיסוס. אתה ניצב במין צומת, שבו אתה צריך להחליט החלטה נכונה תוך 3 שניות. חשוב לזכור שלא משנה מה, תמיד ההחלטה הנכונה היא לפעול. לצאת ממצב ההיסוס. אני מאוד מאמין בחוק הזה, ותמיד פועל לפיו".

- מה אתה מתכנן בסדנה שתעביר בהודו?

"הסדנה בהודו היא למנהלים, סדנה של 6 שעות שבה אלמד כיצד לשפר יצירתיות ולחדד זיכרון. בנוסף אני אלמד שם איך להשפיע על אנשים, איך לגרום להם להגיד 'כן. חשוב לי לעזור לשפר אצל אנשים את האמונה ביכולות שלהם, כי אנחנו ללא ספק משתמשים בפחות מהפוטנציאל שלנו. זו סדנה נורא קולית. לומדים בה שיטות מכירה מיוחדות, שכוללות כל מיני מהלכים מחתרתיים, שלא כתובים בספרים. טכניקות שאני פיתחתי".

"אורי זה אורי"

7 שנים חלפו מאז זכה סושרד בתוכנית הטלוויזיה "היורש", תוכנית הריאליטי של אורי גלר, שבה חיפש האחרון ממשיך דרך, אמן על-חושי מהדור הצעיר. היו שאמרו אז כי סושרד, המנצח, אינו נופל מגלר עצמו. "אורי גלר הוא מספר אחת", אומר סושרד. "הוא הגורו של התחום הזה, של המנטליזם. עד היום שוכרות אותו חברות ענקיות. הוא נורא מצליח. אורי זה אורי".

- ואתה?

"אני מרוצה מהמצב שלי, אני לומד, משתפר, מתפתח לכיוונים שונים".

- יש הרבה מנטליסטים כמוך בעולם?

"לא, אין הרבה כמוני בעולם. תתפלא לשמוע, רוב אמני החושים, המנטליסטים, הם ישראלים - נמרוד הראל, אמיר לוסטיג, שהוא חבר יקר שלי, ליאור מנור - מהראשונים בתחום. אנחנו הטובים ביותר בעולם בז'אנר הזה".

- ממה זה נובע?

"אנחנו יודעים להתמודד עם סקפטיות, יודעים מה זה חוצפה ישראלית, וגם יודעים ניהול קהל נכון".

- איך אפשר לזהות שרלטנים בתחום?

"אני חושב שכל בנאדם שייקח ממך כסף ויגיד לך שהוא יכול לרפא את הבן שלך - עושה שימוש ציני באמונה שלך. יש איזה קוד אתי נורא דק שחייבים לשמור עליו".

באתר האינטרנט של סושרד, לצד תמונות ממופעים שערך, הוא מביא ציטוטים מצופים ומלקוחות נלהבים, ביניהם ג'רי סיינפלד, לארי קינג, ג'יי לנו, ביל קלינטון, רנה זלווגר, ג'ואן ריברס, אלישיה קיז, דונה קארן, וברברה סטרייסנד, שממנה ביקש שתחשוב על שיר חדש, ובתום שניות הוא זמזם לה אותו. את הסכומים שהוא מקבל משועי עולם הבידור והעסקים הוא מסרב לחשוף. סושרד: "בחיים הרגילים, אני נורמלי. כשאני על במה, אני הופך להיות גיבור-על. סופרמן". כשהיה רווק, הוא מספר, היה מנחש טלפונים של בחורות. "היה לי את משפט הפתיחה האולטימטיבי, והוא: 'אם אני מנחש את הטלפון שלך, אני יכול להתקשר אלייך?' תודה שזה חזק". השבוע ניחש נכונה את מספר חשבון הבנק של וורן באפט, והותיר אותו, לדבריו, המום.

- איך נפתחה לך הדלת לביל גייטס, וורן באפט וברברה סטרייסנד?

"כשאני פוגש את וורן באפט או את ביל גייטס, זה במסגרת אירוע של החברה. אחר-כך הם מזמינים אותי אישית אליהם הביתה. לאחרונה, למשל, ביל גייטס הזמין אותי לאירוע בביתו. הוא היה מאוד סקפטי אחרי שהעליתי אותו על הבמה וניחשתי מילה שהוא יבחר, שהייתה כתובה כבר על החולצה שלי. "במשך 10 דקות שלמות הוא עשה עליי בדיקה גופנית שלא מביישת את הביטחון באף שדה תעופה כדי לחפש מדפסות מיוחדות חבויות ואלקטרוניקה סודית. הוא לא מצא כלום. זה היה ממש מצחיק. השם שלי התחיל להתגלגל מפה לאוזן. פתאום התחילו להזמין אותי למסיבות מיוחדות".

- מה לגבי ייעוץ עסקי? מסחר בשוק ההון? אני מניח שמציעים לך. במיוחד אלה שראו את הסרטון ביוטיוב של ניחוש המניות בבורסה.

"אני לא מייעץ. לא רוצה להיכנס לעולם הזה. כמו שאני לא נכנס לנושא של חיפוש נעדרים. תנו לי לשגע אנשים באירועים עסקיים, זה הכיף".

- בשורה התחתונה, מה אילי ההון הגדולים בעולם מבקשים? מה מניע אותם?

"בגדול, הם רוצים להיות מאושרים כמו כולם".

ליאור סושרד

מקצוע: אמן בידור על-חושי, מנטליסט

גיל: 31

מצב משפחתי: נשוי

מגורים: תל-אביב

עיר מוצא: חיפה

נקודות ציון: זוכה התוכנית "היורש" עם אורי גלר, ערוץ 10, 2006. מנחה התוכנית "משאבת הכסף", רשת, ערוץ 2, 2012. Mind Reader, ספר שכתב, יצא אשתקד בארה"ב בהוצאת "הארפר קולינס"

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות