המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר שהעליות נמחקו על רקע דבריו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בנוגע לסוריה. מוקדם יותר היום התפרסם נתון ההזמנות למוצרים ברי קיימא, שאכזב כשהצביע על ירידה חדה מהצפוי. בעולם ממשיכים המשקיעים והסוחרים להתלבט בנוגע לפעולות הפד בספטמבר.

שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, הבהיר הערב כי סוריה תיתן את הדין על שימוש בנשק כימי נגד אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע. קרי, שדיבר בתדרוך מיוחד בסטייט דיפרטמנט, לא הותיר מוקם לספק שפעולה צבאית של ארה"ב ובעלות בריתה בסוריה היא רק עניין של זמן.

מלבד זאת, גם הדיווח מהערב כי ארה"ב תגיע לתקרת החוב שלה באמצע אוקטובר פגע בסנטימנט החיובי מוקדם יותר היום. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות מקורבים לנושא, כבר באמצע חודש אוקטובר תגיע ארה"ב לתקרת החוב שלה, בהמשך לקרב המתמשך בין המפלגה הדמוקרטית לרפובליקנית.

גם מדיניות ה'פד' בעתיד הקרוב ממשיכה לעמוד במוקד. בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות, אומר בראיון עם "גלובס" כי "להערכתי הפד לא יתחיל לצמצם בספטמבר. תשואות האג"ח עלו מהר מדי וחזק מדי. בנוסף, ביום שישי פורסם נתון רע על שוק הדיור. אם מכירות הדירות החדשות יסבלו בגלל העלאת הריבית זה פוגע במטרה של ברננקי. כל המטרה שלו הייתה לעודד את ענף הדיור ואם הולכת להיות פגיעה בשוק הדיור אז זה פוגע באחת המטרות העיקריות שלו. בוועדת השוק הפתוח של הפד יהיו מספיק מתנגדים למהלך". (לכתבה המלאה)

תמרור אזהרה לשווקים? הסקר השבועי של איגוד המשקיעים האינדיבידואלים, הבוחן את סנטימנט המשקיעים, מצא כי 42.9% מהמשתתפים הציגו גישה דובית לגבי כיוון השווקים בטווח הקרוב, זאת לעומת 29% שסבורים כי השוק ימשיך לעלות. 28.2% היו נייטרלים לגבי כיוון השוווקים. תוצאות הסקר, שמהוות ירידה חדה של 14% מהסקר השבועי הקודם, מציבות את סנטימנט המשקיעים ברמה הפסימית ביותר מאז אמצע אפריל.

משרד הסטטיסטיקה הסיני ציין היום כי הכלכלה הסינית מראה סימנים ברורים להתייצבות, זאת בעזרת צעדי המשטר ושיפור בביקושים הבינלאומיים לסחורות סיניות. כמו כן, ציינו במשרד הסטטיסטיקה כי "הכלכלה נמצאת במסלול על מנת לפגוש ביעד הממשלתי: צמיחה שנתית של 7.5% ב-2013".

בתחום המאקרו, פורסם נתון ההזמנות למוצרים ברי קיימא בחודש יולי, אשר ירד יותר מהצפוי. הצפי בשוק היה לירידה של 5% בהיקף ההזמנות, אולם נרשמה ירידה של 7.3%, לאחר 3 חודשים רצופים של עליות.

עסקת ענק בביוטק

ולדיסלב באומגרטנר, מנכ"ל חברת אורלקלי שפירקה את קרטל האשלג BPC וגרמה לצניחה במחירי האשלג ובמניות הדשנים ברחבי העולם, נעצר בביילרוס לאחר שהגיע לביקור באזור - כך דווח בסוכנות ידיעות בביילרוס (Belta), דיווח שפורסם גם ב"וול סטריט ג'ורנל". באומגרטנר נעצר בשל "שימוש לרעה בכוח לשם עשיית רווח אישי" במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת המעקב בקרטל האשלג BPC, תפקיד בו כיהן עד לאחרונה. בתגובה רושמות מניות הדשנים, ביניהן פוטאש , עליות.

עסקת השנה בתחום הביוטק יוצאת לדרך. אמג'ן , חברת הביוטכנולוגיה הגדולה בעולם, אישרה את הדיווחים מאתמול (א') והודיעה כי היא רוכשת את חברת התרופות Onyx תמורת 10.4 מיליארד דולר או 125 דולר למניה, במטרה להרחיב את צנרת המוצרים שלה ולהתמודד עם הירידה החדה במכירות. המשקיעים של אוניקס מאוכזבים ממחיר העסקה מאחר וציפו למחיר טוב יותר, זאת בייחוד לאור העובדה שמחיר המניה ננעל ברמה של כ-117 דולר ביום שישי, כך שהעסקה מגלמת פרמיה של פחות מ-10%. מניית החברה יורדת במסחר המקדים.

מניית מיקרוסופט ממשיכה לעורר עניין רב לאחר הזינוק שרשמה ביום שישי בעקבות הודעת המנכ"ל באלמר על עזיבתו.

אלקוברה הישראלית הודיעה על התפחות בפיתוח של תרופת MG01CI לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, וגייסה חולה ראשון בנסוי קליני לתרופה.