שגרה: הראל, שירביט ואיילון יבטחו את רכבי עובדי המדינה

במסגרת המכרז מבוטחים כ-55 אלף רכבים מהם 26 אלף רכבים שהמדינה מממנת את הביטוח עבורם בעלות כוללת של כ-117 מיליון שקל בשנה

כאילו מדובר בדבר שבשגרה הראל ושירביט זכו במכרז החשב הכללי לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנת 2014, כאשר שלא בדומה לעבר, השנה זכתה עימן גם חברת הביטוח איילון.

ההיקף הכספי של המכרז נאמד בכ-230 מיליון שקל, ללא שקלול ביטוח גופים ציבוריים נוספים המאמצים את תנאי המכרז. הראל זכתה במכרז במרבית דגמי הרכבים בעוד שחברות שירביט ואיילון זכו לבטח מספר יצרנים נמוך יותר.

באוצר מציינים כי במסגרת המכרז מבוטחים כ-55 אלף רכבים: 26 אלף רכבים זכאים למימון מלא של הוצאות ביטוח, בעלות כוללת של כ-117 מיליון שקל מדי שנה, ו-29 אלף רכבים נוספים בהם העובד נושא בעלות הביטוח. נציין כי תעריפים הביטוח שלהם מתחייבות חברות הביטוח נמוכים מאוד בהשוואה לתעריפי הביטוח ה"רגילים" בשוק.

לדברי סגן בכיר לחשכ"לית, מרדכי אלישע, "במסגרת המכרז, שדרג אגף החשב הכללי את דרישות השירות הניתן למבוטחים... עודכנה אמנת השירות במכרז והופעל מוקד טלפוני ייעודי להגברת רמת האכיפה של אמנת השירות".

בקבוצת הראל ציינו כי "לזכייה כאמור במכרז, ולגידול הצפוי בהיקף רכב עובדי מדינה שיבוטחו בהראל ביטוח בשנת 2014 לא צפויה להיות השפעה מהותית על תוצאות הפעילות של הראל ביטוח".