"לפיד משקר; עישנו ג'וינט ואמרת שהחומר 'מעולה'"

לפיד בראיון ל"ידיעות אחרונות": "גראס לא עישנתי" ■ סופיה טרוטוש-ארגמן בפייסבוק: "אנחנו עישנו עם חבר שלך אחרי גיל צבא, היה לך כבר ילד, אצלך בבית"

עישן ג'וינט או לא עישן? בעוד שר האוצר יאיר לפיד טען בראיון ל"ידיעות אחרונות" שפורסם ביום שישי האחרון כי לא עישן מעולם סמים קלים, סופיה טרוטוש-ארגמן פרסמה מכתב פתוח בפייסבוק בו היא טוענת כי עישנה ג'וינט יחד עם לפיד.

"גראס לא עישנתי", אמר לפיד בראיון ל"ידיעות אחרונות". "הרבה שנים שתיתי אלכוהול, הייתי נשוי פעמיים, עישנתי סיגריות וסיגרים... ועכשיו מה, אני צריך לעשות את עצמי שעישנתי כדי לצאת נחמד בעיני מישהו? זה אידיוטי".

בתגובה, החליטה טרוטוש-ארגמן להיחשף ופרסמה בפייסבוק סטטוס שעורר הדים בתקשורת וברשת. "עישנתי ג׳וינט עם יאיר לפיד!!! מכתב פתוח!", היא מודה.

"אין ברירה, מר לפיד, נשברתי", כותבת טרוטוש-ארגמן. "עכשיו אני ממש רותחת. לצערי אני נאלצת לדבר בפנים גלויות, אבל לשתוק לא יעלה על הדעת. זו תהיה פחדנות מצידי. יכולת לענות לרענן שקד ששאל 'למה לא להגיד, כן חבר'ה עישנתי גראס?', שאתה מצטער על השקר ההוא, שאתה מנסה להיות בסדר עם כולם כל הזמן ולכן טעית, אבל למדת את הלקח.

"היית יוצא ראוי בכתבה. אבל, תדהמה, התעקשות שאינה מובנת כלל ומעוררת דאגה אמיתית בנוגע לדרך בה אתה מקבל החלטות. וואו!!! אתה דבק בשקר שלך!!! 'האמת המזויפת שלך' ממשיכה להיות לך חשובה יותר מהאמת שלי? כל האנשים שעישנו איתך הם פיונים? אז הנה זו אני ואני ממש כועסת".

טרוטוש-ארגמן טוענת גם שהפעם בה עישנה ג'וינט עם לפיד כנראה לא הייתה הפעם הראשונה שלו: "סופיה טרוטוש-ארגמן, ילידת תל אביב, שנת 67. עישנתי איתך ג'וינט!!! אצלך בבית!!! יחד עם חבר שלך!!! בדירתך ברחוב הירקון. כנראה זו לא הייתה הפעם הראשונה שלך, כי ידעת להגיד ש'החומר' מעולה, נתת לנו פרח (בשביל זה באנו). (למען הסר ספק, אני לא ראיתי או שמעתי שלפיד סחר או מכר או התעסק עם שום דבר שקשור לכסף וקאנביס, ג׳סטת מעשנים ותו לא!) אולי לא הייתי זוכרת את הג׳וינט הספציפי הזה (ולא בגלל שקאנביס פוגם בזיכרון) אבל כבר אז היית במעמד מיני-ידוען".

טרוטוש-ארגמן מעידה על עצמה כמי שפועלת למען לגילזציה של סמים קלים וטוענת כי ההכחשה של לפיד "גורמת לי להעמיק עוד יותר את הפעילות שלי לטובת ה'לגליזציה', כי המצב שאדם בגילך ובתפקידך, מתבייש בסוד הגלוי ביותר שכולנו עישנו בעבר, רק ממחישה לי את הצורך לשחרר את הצמח עתיר התומכים הזה ולדרוש שהחוק יוציא אותו מפקודת הסמים".

לדבריה, "אנחנו עישנו (אתה, אני והחבר המשותף) אחרי גיל צבא, היה לך כבר ילד, אצלך בבית. זהו ברמת הכעס".

נילי רייכמן, יועצת התקשורת של שר האוצר לפיד, בחרה שלא להגיב לדברים.