וינשטיין מתנגד להסדר הפשרה בתביעה הייצוגית נגד דרך ארץ

דרך ארץ, המפעילה את כביש 6, התחייבה במסגרת הפשרה לתרום 4 מיליון שקל לעמותות - וזאת במקום לפצות לקוחות באופן ישיר ■ היועמ"ש: הפיצוי אינו הולם

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתנגד להסדר הפשרה בתביעה הייצוגית נגד חברת "דרך ארץ" המפעילה את כביש 6, בנימוק שהפיצוי במסגרתו אינו הולם ואינו ראוי.

היום (ג') הגיש היועמ"ש התנגדות להסדר פשרה שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי מרכז בייצוגיות נגד חברת "דרך ארץ". במסגרת הפשרה התחייבה החברה לתרום 4 מיליון שקל לעמותות, וזאת במקום לפצות באופן ישיר לקוחות שחויבו חיובי יתר.

מדובר בתביעה שהנזק המוערך בה עומד כל כ-5.9 מיליון שקל. בתביעה נטען כי חברת "דרך ארץ" חייבה ביתר קבוצה מלקוחותיה בגין נסיעות בכביש 6, כשברכבם מכשיר מנוי פסקל מבוטל אשר לא הוחזר לחברה, וזאת עקב תקלה במערכת האגרה. בית המשפט המחוזי אישר את ניהול התובענה כייצוגית בעילה זו.

הצדדים גיבשו ביניהם הסדר פשרה, במסגרתו התחייבה חברת "דרך ארץ" לתרום 4 מיליון שקל ל-3 עמותות. בנוסף התחייבה החברה שלא לגבות תשלומים בגין חשבוניות שעד היום לא נגבו, להפסיק הליכי גבייה קיימים ולהשיב את הסכומים שנגבו ביתר רק לחייבים שנפתח כנגדם תיק הוצאה לפועל.

היועץ המשפטי לממשלה, אשר עמדתו העקרונית היא כי הסעד של פיצוי כספי אישי לחברי הקבוצה הינו הסעד הראשון במעלה בתובענות ייצוגיות, התנגד להסדר הפשרה המוצע, כיוון שאין בו משום פיצוי ראוי והוגן המיטיב עם חברי הקבוצה.

בעמדת היועץ נכתב כי חברת "דרך ארץ" לא נתנה הסבר מספק לעניין הקושי שבאיתור פרטני של חברי הקבוצה, שכן סביר כי במאגריה קיימים נתונים על בעלי הרכבים במועד הנסיעה, ולפיכך על פניו איתור הרכבים שחויבו ביתר הינו אפשרי.