גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סוכת השקעות: על אילו 4 מניות ממליצים בדש ברוקראז'?

אם ערך הוא טעם וצמיחה היא ריח, מחלקת המחקר של דש ברוקראז' יודעת להציע 4 מניות מקומיות העונות לדרישות החג ■ ארבעת המינים, גרסת שוק ההון

בבילון: אין ערך ויש צמיחה

בבילון היא חברת צמיחה בהגדרה, הפועלת באחת התעשיות הצומחות ביותר בעולם - הפרסום/חיפוש מקוון. החברה הציגה שיעור צמיחה של כ-90% בשנת 2011 ושל כ-207% בשנת 2012. לא ניתן להתעלם מכך שבשנת 2013 הצמיחה צפויה לרדת משמעותית, לשיעור דו-ספרתי נמוך, אך מדובר בעצירה כפויה של התעשייה כולה, לאור שינוי מדיניות באופי השותפות עם גוגל.

במחצית השנה השנייה נראה כי התעשייה, ובכללה גם בבילון, חוזרת לצמוח בשיעורים גבוהים משמעותית לעומת המחצית הראשונה. הצמיחה של חברות מסוגה של בבילון תלויה בעיקר בהיקף ההוצאה לפרסום שהיא מבצעת.

בבילון האטה את קצב ההוצאה לפרסום במחצית הראשונה כתוצאה ממדיניות גוגל. כעת, כאשר מרבעון לרבעון התלות בגוגל יורדת משמעותית, החברה צפויה ללחוץ חזק על דוושת הוצאות הפרסום. אנו מעריכים, כי 2014 תאופיין בחזרה לצמיחה אורגנית של למעלה מ-20%.

אולם החברה לא תסתפק כנראה בצמיחה אורגנית, וצפויה לבצע מיזוג אנכי בשרשרת האספקה עם חברת Iron Source הישראלית. שילוב גודלה של בבילון בעולם ה-Search, יחד עם יכולותיה של Iron source בתחום המובייל, צפוי לייצר אולי את החברה המשמעותית ביותר לייצור כסף בתחום החיפוש והפרסום המקוון במובייל. אנו צופים לחברה הממוזגת, אם וכאשר, פוטנציאל צמיחה גדול מאוד בשורה העליונה, אך הרבה יותר משמעותי בשורה התחתונה.

סאפיינס: יש ערך ויש צמיחה

סאפיינס היא חברת טכנולוגיה צומחת, המוכרת בעיקר תוכנה כחברת ערך צומחת, בשל העובדה כי מרבית פעילותה מיושמת בענף מסורתי, כבד ובעל אמצעים - ענף הביטוח והפיננסים.

תעשיית הביטוח חווה זה מספר שנים צמיחת פרמיות נמוכה, המאלצת את חברות הביטוח לחפש דרכים לחולל מהפכה בתעשייה הנאבקת בגידול בעלויות. כך, טכנולוגיה הפכה לחלק חשוב מהאסטרטגיה של מבטח להיות יותר תחרותי בהיבט התפעולי ועמיד מספיק מבחינה כלכלית.

מכירת הטכנולוגיה לענף זה מאופיינת בתהליכי מכירה ארוכים ותובעניים, עם רווחיות שגדלה רק לאורך השנים. הצד החיובי הוא, שמרגע שהחברה זוכה בלקוח, הוא נשאר איתה שנים ואז ניתן לצפות להכנסות חוזרות ממנו, כך שתזרימי המזומנים יציבים למרות התחרות הקשה.

הכנסות חוזרות משמעותן רווחיות גבוהה יותר במהלך השנים שלאחר ההטמעה. חוזה המשך מהסוג הזה נחתם באחרונה מול תאגיד ביטוח בריטי, וגם כלל ביטוח הישראלית בחרה בפתרונות החברה.

הערך בהשקעה בחברה מגיע מהיציבות היחסית שאינה אופיינית לחברות תוכנה, בקופת החברה כ-29 מיליון דולר והיא מתכננת גיוס בארה"ב. בעבר החברה חילקה דיבידנד משמעותי, ואין סיבה שהיא לא תעשה זאת לצד צורכי ההון לצמיחה.

בהיבט הצמיחה יש פוטנציאל התרחבות גיאוגרפי, לצד הגדלת סל פתרונות התוכנה שלה. סאפיינס גם לא פוסלת גם התרחבות באמצעות רכישות. את 2013 צפויה החברה לסיים עם צמיחה של כ-20% בשורה העליונה.

שטראוס: יש ערך ואין צמיחה

לצד היותה ספקית המזון השלישית בגודלה בישראל, שטראוס היא גם חברת מזון בינלאומית, שעיקר פעילותה הוא קפה. במהלך השנים השקיעה שטראוס מאמצים רבים בחדירה לשוקי קפה שונים ברחבי העולם, בעיקר בברזיל ובמזרח אירופה, והיום שטראוס קפה היא חברת הקפה הרביעית בגודלה בעולם.

בשנתיים האחרונות החלה השקעה זו לשאת פירות משמעותיים יותר, בין היתר עקב ירידת מחירי הקפה הגולמי בעולם. במקביל, שטראוס שומרת על כוחה ורווחיה בישראל, על אף התחרות הגדולה ומחאת 2011.

פעילות נוספת, אשר החלה לתרום באופן משמעותי בשנה וחצי האחרונות, היא פעילות הסלטים בצפון אמריקה. שטראוס, יחד עם שותפתה לפעילות, פפסיקו, הן מובילות שוק החומוס בארה"ב, ומוכרות במקביל סלטים מצוננים נוספים. פעילויות אלו הגיעו לבשלות בשנתיים האחרונות, ומייצרות ערך באופן שוטף, שצפוי להמשיך לגדול בשנים הקרובות, עם גידולו הטבעי של שוק המזון האתני בארה"ב, הנמצא בחיתוליו.

במקביל, שטראוס שוקדת על מנועי הצמיחה העתידיים שלה: פעילות סלטים מצוננים במדינות נוספות ברחבי העולם ופעילות מים מטוהרים, בדומה לתמי 4, בסין ובאנגליה. כך, שטראוס היא מחברות הערך הבסיסיות והטובות ביותר בבורסה התל אביבית, שחלק מפעילויותיה הגיעו באחרונה לבשלות. מנועי הצמיחה של החברה יגיעו לשם במהלך השנים הבאות, ויספקו ערך משמעותי נוסף בעתיד.

בזן: אין ערך ואין צמיחה

בתי זיקוק לנפט היא חברת הזיקוק הגדולה והוותיקה בישראל. ככל בית זיקוק גם רווחי בזן תלויים במרווח הזיקוק, המגלם את הפער בין עלות חומר הגלם, נפט, לבין מחירי התוצרים.

בתחילת השנה השלימה בזן את תוכנית ההשקעות הרב-שנתית שלה, בעלות כוללת של למעלה מחצי מיליארד דולר. גולת הכותרת של התוכנית הייתה הקמת מתקן הפצחן המימני, אשר צפוי להעלות את מרווח הזיקוק של החברה בעתיד.

כצפוי, תוכנית ההשקעות הייתה כרוכה בעליית המינוף הכולל של הקבוצה, אולם סביבת מרווחי זיקוק תנודתית, וכן שינויים בענף לאורך תקופת ההשקעות, העמידו את החברה בתחילת 2013 בנקודת פתיחה בעייתית מההערכות המוקדמות. תוכנית ההשקעות צפויה להביא לגידול ברווחים ולהתייעלות תפעולית, אולם הסביבה העסקית התנודתית בענף הזיקוק אינה תומכת בפעילות החברה ופוגעת ברווחיותה.

עליית מחירי הנפט והקמתם של בתי זיקוק נוספים בעולם צפויים להעיב על סביבת מרווחי הזיקוק במהלך 2013-2014, ולהוות משקולת על רווחיות החברה. על רקע האתגרים אשר מולם מתמודדת בזן, אנו מעדיפים בשלב זה להמתין עד להתאוששות בסביבה העסקית, בציפייה כי השוק יחזור לשיווי משקל שיאפשר עמידה בתחזיות התזרים וחזרה לפסים רווחיים.

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות