שמן: מבחני ההפקה ב"ים 3" יוצאים לדרך, מגייסת הון

התקציב המשוער לביצוע מבחני ההפקה (בגין 100% מהזכויות) הינו כ-24.4 מיליון דולר ■ לשמן יש "חור" של כ-6 מיליון דולר

מבחני ההפקה בקידוח "ים 3" שמובילה חברת שמן יוצאים לדרך. החברה דיווחה אמש כי מבחני ההפקה צפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כ-30 ימים.

עם זאת, אין באפשרות השותפים לרישיון לתת אומדן לקצבי הפקה משוערים לפני ביצוע מבחני הפקה בקידוח. "בהתאם למידע שנמסר לשותפים ברישיון מהמפעיל, פענוח הלוגים מאפשר להעריך את עובי השכבות נטו בהן קיים פוטנציאל לקיומו של נפט, בעוד שרק מבחני ההפקה יוכלו לתת אומדן לקצב ההפקה מהקידוח".

לאור הממצאים שהתגלו בקידוח, המליץ המפעיל לשותפים ברישיון לבצע שני מבחני הפקה בשני מקטעים שעומקם הכולל (נטו) הינו 77 מטר: מבחן ראשון יבוצע בטווח העומקים 5,413-5,462.5 מטר בו יפתחו 28 מטר לצורך הזרמת נפט בקצבים שונים תוך מדידת הלחץ במאגר וניתוח הרכב הנפט שיופק ממקטע זה. מבחן שני יבוצע בטווח העומקים 5,182-5,241 מטר, בו יפתחו 49 מטר לצורך הזרמת נפט בקצבים שונים, תוך מדידת הלחץ במאגר וניתוח הרכב הנפט שיופק ממקטע זה.

התקציב המשוער לביצוע מבחני ההפקה (בגין 100% מהזכויות) הינו כ-24.4 מיליון דולר. בשמן מציינים כי חלקה בתקציב עומד על כ-20 מיליון דולר ונכון להיום "האמצעים הכספיים של החברה (בהנחה של מימוש מלא של כתבי אופציה מסדרה 4) אינם מספיקים למימון מלוא חלקה של החברה בתקציב המשוער לביצוע מבחני ההפקה".

שמן נפט וגז זקוקה לעוד כ-6 מיליון דולר לצורך השלמת חלקה בתקציב המבחנים. החברה מעריכה כי יהיה באפשרותה לגייס את האמצעים הנוספים למימון המבחנים באמצעות הקצאות פרטיות או באמצעות מכירת זכויות ברישיון בשיעור מצטבר שלא יעלה על 5% (מתוך 100% ) מהזכויות ברישיון.