הנהלת נמל חיפה נגד העיצומים: תבטל הפרמיות לעובדים

הנהלת הנמל הודיעה כי נקטה מספר פעולות נגד עיצומי העובדים ■ עובדי הנמל לא ישובצו לעבודה בשעות נוספות ולא תשולם לעובדים הפרמיה האוטומטית, אם תפוקת הנמל תישאר נמוכה מ-140 פעולות למשמרת

הנהלת חברת נמל חיפה נוקטת בסדרת פעולות תגובה על עיצומי העובדים הלא-רשמיים בנמל. בין היתר הודיעה ההנהלה כי עובדי הנמל לא ישובצו לעבודה בשעות נוספות, ולא תשולם לעובדים הפרמיה האוטומטית, אם תפוקת הנמל תישאר נמוכה מ-140 פעולות למשמרת. בנוסף, הודיעה ההנהלה כי שיבוץ העובדים למשמרות ייעשה על-ידה ולא על-ידי העובדים, וכל עובד שיסרב - לא יהיה זכאי לשכר.

השעיית הפרמיות והשעות הנוספות צפוייה לפגוע פגיעה קשה בשכרם של עובדי הנמל, הנחשבים לשיאני השכר במגזר הציבורי במשק (יחד עם עובדי נמל אשדוד וחברת נמלי ישראל ע"ב). כך לדוגמה, שכר הבסיס שמקבל יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן עומד על כ-9,000 שקל בעוד שהשכר הסופי, כולל פרמיות ותוספות שונות, מגיע ל-44 אלף שקל לחודש. חשיפת שכרו של תורג'מן בערוץ 2 בסוף השבוע הייתה לפי ההערכות אחת הסיבות שהביאו לפרוץ העיצומים אתמול. העבודה בנמל אשדוד נמשכת בינתיים כסדרה.

עובדי חברת הנמל טוענים כי ההאטה נובעת מ"בעיות בטיחות". בהנהלה אמרו ל"גלובס" כי "לא נוכל לעמוד מנגד מול עיצומים כאלה".

על-פי מערכות המדידה בנמל תפוקת העובדים ירדה החל מאתמול לרמות מינימליות. הירידה בתפוקות מוערכת בכ-40% כשבמקום הקצב הרגיל של 27.2 מכולות לשעה נפרקות המכולות בקצב ממוצע של 10 עד 15 מכולות. מחוץ לנמל ממתינות כבר ארבע אוניות מכולות שעל כל אחת מהן מאות מכולות. בנמל חיפה מעריכים כי עיצומים בהיקף כזה יביאו בתוך זמן קצר להארכת תור האניות בכניסה לנמל.

בשבועות האחרונים העבירה חברת צים את פעילות השטעון (העברת מכולות בטרנזיט) שלה לנמל פיראוס ביון. כ-40 מתנועת המכולות בנמל מיוחסת לפעילות השטעון של צים ותהליך העברתה הוא הדרגתי והחל לפני מספר שבועות.