איציק קורנפיין תובע 4.8 מיליון שקל מבית"ר ירושלים ואלי טביב

מנכ"ל ושחקן העבר במועדון הכדורגל דורש לקבל שכר שדחה בעת עבודתו, כמו גם פיצויים שונים מהקבוצה ומהבעלים החדש שפיטר אותו הקיץ מתפקידו

איציק קורנפיין - שחקן העבר של בית"ר ירושלים במשך 12 עונות, ומי ששימש במשך השנים האחרונות לאחר פרישתו ממשחק פעיל בתפקידי המנכ"ל והיו"ר של קבוצת הכדורגל, עד להעברת הבעלות במועדון בקיץ האחרון מידיו של מארקדי גאידמק לאלי טביב - הגיש היום (א') שתי תביעות, נגד בית"ר ירושלים ונגד טביב באופן אישי.

תביעה אחת הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, על סך 2.52 מיליון שקל, באמצעות עו"ד שי תקן ממשרד עורכי הדין פישר בכר חן וול אוריון ושות', בגין פיטוריו של קורנפיין שלא כדין.

במקביל, הוגשה תביעה נוספת למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, על סך 2.3 מיליון שקל, באמצעות עורך הדין יוסי גייר ממשרד עורכי הדין זיסמן אהרוני גייר ושות', בגין הפרת הסכמי העסקתו של קורנפיין בקבוצה.

בכתבי התביעה מציין קורנפיין כי שימש כ-12 שנים כשוער בית"ר, תקופה בה היה שותף להישגים ספורטיביים מרשימים של המועדון, ביניהם זכייה ב-3 תארי אליפות המדינה. לאחר פרישתו ממשחק פעיל, "שירת קורנפיין את הקבוצה בנאמנות ובמסירות בתפקיד יו"ר ומנכ"ל בית"ר, מתוך תחושת שליחות והזדהות מלאה עם המועדון, בין היתר בעתות משבר קשות, כאשר המועדון היה שרוי במצב פיננסי קשה ואף עמד על סף פירוק, והצליח כמעט לבדו לנווט את המועדון מבעד למשברים המשמעותיים שפקדו אותו, תוך שהמועדון המשיך להציג קבוצת כדורגל פעילה וראויה בליגת העל".

בכתב התביעה מפורטים הוויתורים הכספיים שביצע קורנפיין בשביל המועדון, למרות התעמרויות שונות מצד הקהל של הקבוצה: "בכדי לסייע למועדון להיחלץ ממצוקתו הפיננסית הקיומית, שנבעה מצמצום תמיכתו של ארקדי גאידמק בבית"ר, הוסכם בין קורנפיין למועדון, בהסכמים שנחתמו כדת וכדין והופקדו ברשות לבקרת התקציבים, כי קורנפיין ידחה קבלת חלקים משמעותיים משכרו למועדים מאוחרים יותר ואף יוותר באופן זמני על קבלת חלקים משכרו.

"במקביל, על רקע תמיכתו של קורנפיין בהחתמתם של שני שחקנים מוסלמיים ממוצא צ'צ'ני במועדון בעונת המשחקים 2012/13, גרעין אוהדים קיצוני של המועדון, ובראשם ארגון 'לה פמיליה', פתח נגד קורנפיין במאבק אישי חריף, מאבק שלווה אף בגילויי אלימות מילולית ופיזית נגדו ונגד משפחתו. בסופו של יום מסתבר כיום כי מאבק זה עלה לקורנפיין, למרבה הצער, בסיום עבודתו שלא כדין בבית"ר".

בכתב התביעה מצוין כי במסגרת ההליך משפטי בו לקח אלי טביב את השליטה על המועדון מארקדי גאידמק, הוא התחייב ליטול על עצמו את כל חובות המועדון, לרבות החוב לקורנפיין, אשר הוצגו מראש בפני טביב ואנשיו. כחודשיים וחצי לאחר העברת הבעלות במועדון לטביב, נמסר לקורנפיין כי העסקתו במועדון הסתיימה לאלתר.

"מסתבר", כך טוענת התביעה, "כי אלי טביב בחר לרצות ולעשות יד אחת עם אותו גרעין אוהדים קיצוני ושואף נקם של בית"ר, ולהביא לסילוקו של מר קורנפיין מתפקידו בבושת-פנים, לאחר שנים ארוכות וטובות בהן שירת את המועדון נאמנה ובמסירות.

התביעה ממשיכה לגולל את סיפור פיטוריו של קורנפיין מבית"ר. "אלי טביב ונציגי המועדון סירבו ומסרבים לשלם למר קורנפיין את הסכומים המגיעים לו כדת וכדין בגין תשלומי השכר אותם דחה בכדי להקל על מצבו הפיננסי של המועדון.

"יצוין כי לא יכולה להיות כל מחלוקת אמיתית בדבר זכאותו של מר קורנפיין לסכומים אלה, אשר מעוגנת היטב ומפורשות בהסכמים התקפים המופקדים כדין ברשות לבקרת התקציבים. חרף זאת, וללא כל נימוק ענייני, מסרבים המועדון ואלי טביב לשלם לקורנפיין את המגיע לו".